Lectură de 2 minute

15 Mai 2020 - Știri și Noutăți

Crama Gramma din Iași pregătește un magazin online pentru piața din Danemarca, Elveția și Marea Britanie

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Producătorul de vinuri Gramma din Iași și-a dublat vânzările în lunile martie și aprilie, față de aceeași perioadă a anului trecut, după ce a mizat pe online și livrări la domiciliu cu pachete de autoizolare. Vânzările s-au ridicat, în cele două luni, la aproximativ 50.000 de euro, astfel că reprezentanții companiei se așteaptă pentru anul acesta la o cifră de afaceri de peste 350.000 de euro.

„Dacă ar fi să comparăm situația de anul acesta, când am trecut cu toții prin criză și necesitatea de a ne izola la domiciliu, cu aceeași perioadă a anului trecut, consumatorii au arătat o mai mare deschidere față de achizițiile online. Am avut vânzări impresionante, însă, în egală măsură, am demarat și un proiect de cobranding cu una dintre cele mai mari rețele de magazine online din țară”, a declarat Marian Olteanu, manager general Gramma.

Cel mai des au fost comandate vinurile roșii și albe, dar au fost și comenzi care au acoperit toate cele trei tipuri de vinuri. Românii au cumpărat, în medie, circa patru sticle de vin. În prezent, Gramma pregătește pachete predefinite pentru comenzi de șase sticle, potrivit unui comunicat de presă.

Media de vârstă a celor care au comandat online în această perioadă este de 24 - 36 de ani, majoritar femei.

Pentru această perioadă a fost creat pachetul de #autoizolare. Conceptul din spatele acestei campanii a fost unul social și a făcut referire la necesitatea de a sta în izolare, încurajând oamenii să facă acest lucru.

Miza din HoReCa

Gramma este în discuții cu noi restaurante. În urma vizibilității pe care vinurile produse de cramă le au în online, jucătorii din HoReCa își doresc să le listeze pentru consumatori. Mai mult, producătorul pregătește un magazin online și pentru piața din Danemarca, Elveția și Marea Britanie.

„Cred că această criză va aduce în piața din România și o schimbare de paradigmă, prin care producătorii și nu numai vor fi mult mai atenți la ceea ce servesc și la cerințele consumatorului final. Se va schimba atât modelul de business de distribuție, cât și întreg lanțul, de la cramă la restaurant. Astfel, vom vedea vinuri românești de o mai bună calitate, servicii mai bune și nu în ultimul rând politici comerciale corecte”, a adăugat Marian Olteanu.

După redeschiderea restaurantelor, compania estimează o creștere a vânzărilor de vin din HoReCa, dat fiind că deja au început să primească solicitări din partea restaurantelor care se pregătesc pentru acest moment.

Citeste si:
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei
Crama Liliac a lansat Cuvée Antonia, cel mai tânăr vin al cramei

Gramma Wines este una dintre companiile producătoare de vinuri din nord-estul României. Crama mizează pe o cifră de afaceri de peste 350.000 euro pe an. Via deținută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. Gramma scoate pe piață circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Crama Gramma din Iași pregătește un magazin online pentru piața din Danemarca, Elveția și Marea Britanie