Lectură de 2 minute

02 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Premieră pe piața de retail din România: parteneriat între Profi și Auchan

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

La începutul acestei săptămâni, lanțurile de retail Profi și Auchan au anunțat un parteneriat pentru negocieri al cărui scop este ameliorarea puterii de negociere a celor două rețele, în avantajul consumatorilor finali. 

Sursa foto: Shutterstock.com

Este o evoluție normală ca doi retaileri să își pună la un loc volumele de achiziții pentru a crea forme de alianțe care să le permită să concureze și mai eficient marile rețele de retail alimentar și să asigure prețuri mai bune pentru clienți, mai cu seamă în această conjunctură inflaționistă.

Gaëtan Pacton, directorul general Profi

O alianță de negociere este un lucru normal în peisajul comerțului modern. Miza este una importantă pentru toți, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienților noștri.

Ionuț Ardeleanu, directorul general Auchan

Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe piețe de retail mai mature și respectă cerințele legale în materie de protejare a concurenței.

Cu excepția negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaționali, a unor anumite condiții comerciale de achiziție în cadrul parteneriatului, Profi și Auchan vor continua să evolueze separat pe piață, ca doi concurenți. Totodată, față de toți ceilalți furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca și până acum.

Negocierile în comun descrise mai sus se vor derula pe o perioadă de trei luni, începând cu 1 februarie.

Citeste si:
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai

Cu 28.000 de angajați în peste 1645 de magazine proprii prezente în mai bine de 790 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra sa de afaceri de 11,6 miliarde lei plasează compania pe locul trei în retailul românesc.

Auchan România are în portofoliu 327 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și 287 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 270 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Auchan are o cifră de afaceri cu taxe în 2021 de peste 1,2 miliarde de euro.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Premieră pe piața de retail din România: parteneriat între Profi și Auchan