De asemenea, Indotek a evidențiat o serie de deschideri de magazine ale marilor branduri internaționale, pe parcursul lunii aprilie, printre acestea numărâdu-se brandurile Grupului CCC precum HalfPrice și CCC. În plus, magazinele Tedi și New Yorker s-au deschis în aprilie, iar altele sunt în curs de pregătire pentru a fi inaugurate.
Plaza M, cunoscut anterior sub numele de Promenada Mall, a primit o nouă înfățișare, prin lucrări de renovare și extinderi semnificative, ca parte a programului de modernizare a spațiilor comerciale ale Indotek Group, care vizează revitalizarea proprietăților cheie din portofoliul său. Proiectul, în valoare de 16 milioane euro și desfășurat în două etape, a inclus o extindere cu 10% a suprafeței, modernizarea interioarelor și renovarea completă a zonelor comunitare, oferind vizitatorilor o experiență de cumpărături de calitate.
De asemenea, Indotek a făcut îmbunătățiri majore pentru a spori oferta pentru chiriașii existenți: unitățile Auchan și Leroy Merlin au fost complet reamenajate, în timp ce o zonă de grădină complet renovată a fost adăugată. În plus, efortul de rebranding a adus cu sine un nou nume, un brand proaspăt și o atenție sporită acordată satisfacerii nevoilor comunității locale.
Reamenajarea a crescut suprafața închiriabilă brută (GLA) a Plaza M cu 5.000 de metri pătrați, ajungând la 55.000 de metri pătrați. Mall-ul găzduiește acum 90 de magazine, cu o rată de ocupare actuală de aproximativ 92%, ceea ce indică atractivitatea sa puternică atât pentru chiriași, cât și pentru clienți.
Zsolt Kertai a declarat că revigorarea Plaza M culminează cu un lanț de noi deschideri în această lună, printre care Tedi (11 aprilie), HalfPrice (30 aprilie), CCC (30 aprilie) și New Yorker (30 aprilie), fiind așteptate să li se alăture și alte branduri importante. În timp ce CCC și New Yorker și-au renovat și extins magazinele existente anterior, HalfPrice și Tedi sunt noi chiriași de marcă, disponibili exclusiv la Plaza M, la nivel local, consolidând și mai mult poziția unică a centrului comercial în peisajul de retail din Târgu Mureș
Valul de noi deschideri de magazine este programat să continue în iulie, odată cu sosirea a doi chiriași importanți. Retailerul danez de mobilă Jysk care se concentrează pe decorarea locuințelor și Fressnapf, un jucător relativ nou pe piața românească specializat în produse pentru animale de companie, care se mândrește cu o prezență europeană semnificativă cu peste 1400 de unități.
Zsolt Kertai, șeful departamentului Retail Internațional la Indotek
Citeste si:Dyson lansează un nou produs de curățare a pardoselilor fără aspirare. Când va fi disponibil în România
În încercarea de a-și reduce în mod proactiv amprenta asupra mediului, Indotek instalează un sistem de panouri solare de 5000 de metri pătrați și 1 MW pe acoperișul mall-ului.
Retailul modern în România
Potrivit CBRE, se estimează că stocul de spații de retail modern din România va depăși 4,5 milioane de metri pătrați până la sfârșitul anului 2024, stabilind un record pentru țara noastră. Cu încă 186.000 de metri pătrați în dezvoltare, această extindere este un semn clar al încrederii în retailul tradițional. Cu toate acestea, așa cum remarcă Carmen Ravon, "faptul că stocul modern de spații de retail depășește recorduri poate părea impresionant, dar nu este sfârșitul drumului și cu siguranță nu este suficient. Mulți retaileri internaționali își îndreaptă atenția către România cu gândul la expansiune, iar cererea pentru suprafețe mari este în creștere constantă."
CBRE menționează mai mulți factori care fac din România o destinație atractivă pentru retailerii internaționali, inclusiv creșterea consumului în retail, orașe regionale puternice care permit o expansiune de succes, un apetit crescut pentru noi branduri, o forță de muncă educată și calificată și o rentabilitate dovedită printre retailerii internaționali existenți.
Expansiunea în curs a grupului Indotek în România face parte dintr-o strategie mai amplă de investiții în imobiliare, realizarea de tranzacții de tip M&A și achiziționarea de credite neperformante. Compania deține investiții pe mai mulți ani, uneori decenii, cu scopul de a genera randamente excepționale pentru investitorii săi.
Indotek Group este un nume în sectorul european de investiții imobiliare și de gestionare a activelor, cu sediul în Budapesta, Ungaria. Activând în 12 țări, punctul forte al companiei este infuzia unui suflu nou în imobilele comerciale învechite. Compania are un portofoliu care se mândrește cu peste 350 de proprietăți și 2 milioane de metri pătrați, incluzând o gamă diversă de active.