În perioada iulie – august 2021 s-a desfășurat o nouă ediție a campaniei ExtravaCANza, o acțiune desfășurată în fiecare vară cu scopul de a atrage atenția asupra păstrării unor plaje curate prin reciclarea dozelor consumate, cât și asupra importanței valorificării acestui ambalaj nu doar în vacanță. Inițiativa acestei acțiuni aparține Every Can Counts România, program european desfășurat în 19 țări, prin care este încurajată colectarea și reciclarea dozelor.
Campania a presupus informarea turiștilor aflați în stațiunea Mamaia cu privire la importanța reciclăriii dozelor, asigurarea infrastructurii de colectare a dozelor prin instalarea unui aparat inteligent de colectare, cât și acordarea unor stimulente pentru cantitățile colectate.
Astfel, în cele 23 de zile de campanie au fost colectate 31.400 doze din aluminiu, echivalentul a aproximativ 400 kg, contribuind în acest fel la reducerea impactului asupra mediului prin economisirea energiei necesară producerii de doze din materie primă. Cu o reciclabilitate infinită și doar 60 de zile necesare pentru a transforma o doză folosită într-o doză nouă, consumul și reciclarea băuturilor la doză este un obicei practic și ușor pe care toată lumea îl poate adopta pentru a ajuta mediul înconjurător.
„Ceea ce încercăm să facem cu fiecare ediție a campaniei ExtravaCANza este să informăm publicul cu privire la importanța păstrării aluminiului în circuit și valorificării dozelor de băutură consumate, în contextul în care aproximativ 75% din tot aluminiul fabricat vreodată este încă în uz astăzi”, declară Adina Magsi, director general al asociațiației Alucro – Every Can Counts România.
Campania ExtravaCANza este organizată la iniţiativa Asociaţiei Alucro. Ediția din 2021 s-a desfășurat cu sprijinul altor organizații care promovează un comportament responsabil față de mediu: Coca-Cola HBC, Bergenbier S.A, Penny România, GreenPoint Management, Can Pack Recycling, ALRO S.A.