Lectură de 2 minute

31 Jul 2020 - Știri și Noutăți

Pandemia de Coronavirus a doborât profiturile și vânzările brandurilor de lux de fashion Gucci și Louis Vuitton

Anca Olteanu

Pandemia de Coronavirus a lovit cele mai mari grupuri de fashion de lux, Kering și LVMH, care dețin brandurile Gucci și Dior. Vânzările au scăzut simțitor, dar dau semne de revenire pe piețele din China. În ciuda acestui fapt, reprezentanții giganților din industria fashion rămân reticenți în ceea ce privește evoluția pieței până la finalul anului.

Vânzările conglomeratului LVMH, care deține Bulgari, Dior, Louis Vuitton și alte branduri de lux, au scăzut cu 27%, ajungând la 18,4 miliarde de euro. Toate diviziile au avut de suferit de pe urma pandemiei, cea mai afectată fiind divizia de ceasuri și bijuterii, ale cărei vânzări au scăzut cu 38%.

Dacă profitul operațional a scăzut cu 68%, până la 1,6 miliarde de euro, profitul net a fost zero. CEO-ul companiei, Bernard Arnault, rămâne precaut în privința evoluției companiei, în ciuda semnelor pozitive înregistrate pe piața din China.

Grupul de fashion Kering, care deține brandul Gucci, rivalul LVMH, a privit cum vânzările scad cu 44% în al doilea trimestru din acest an. În ciuda semnelor de revenire de pe piață, în special cele înregistrate în China, a doua jumătate a anului rămâne nesigură.

În perioada aprilie-iunie, vânzările companiei Kering au scăzut cu 43,7%, ajungând la 2,2 miliarde de euro. În prima jumătate a anului, profitul a scăzut cu 53%, ajungând la 272,6 milioane de euro. Vânzările Gucci au scăzut cu 45% în perioada aprilie-iunie, iar cele ale Yves Saint Laurent, cu 48%.

Citeste si:
Berezka va deschide două noi magazine în București, după creșterea vânzărilor din acest an

CFO-ul companiei care este în spatele Gucci și Yves Saint Laurent susține că se observă o îmbunătățire a datelor financiare în Asia, care este așteptată să se extindă în Statele Unite și Europa, scrie retaildetail.eu.

Impactul pandemiei l-a resimțit și retailerul englez Burberry, care a anunțat că va concedia 500 de angajați, inclusiv 150 de persoane din sediul din Marea Britanie, sperând să economisească 55 de milioane de lire sterline, după ce pandemia de Coronavirus a prăbușit vânzările. În luna iunie, vânzările companiei au scăzut cu 20% comparativ cu anul trecut, iar englezii se așteaptă ca până în septembrie, acestea să înregistreze o scădere de 15%-20%.

Recent, Esprit a anunțat că va închide jumătate din magazinele pe care le are în Germania și va concedia 1.100 de angajați.

Citeste si:
Un brand românesc lansează o colecție capsulă de accesorii din materiale reciclate
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Pandemia de Coronavirus a doborât profiturile și vânzările brandurilor de lux de fashion Gucci și Louis Vuitton