Lectură de 2 minute

03 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Oamenii de știință susțin că au descoperit secretul unui espresso perfect

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe

A zis cineva cafea?! Un grup de cercetători ”se laudă” că a găsit rețeta pentru un espresso perfect. Secretul s-ar afla încă de dinainte de a măcina boabele de cafea.

Sursa foto: Pixabay.com

Cercetătorii au descoperit că un strop de apă adăugată boabelor de cafea înainte de procesul de măcinare creează un espresso mai consistent și mai gustos. Când cafeaua este măcinată, frecarea dintre boabe creează electricitate, ceea ce face ca particulele să se aglomereze în râșniță. Cercetarea a constatat că adăugarea de apă la acest proces reduce energia electrică produsă, rezultând mai puține deșeuri de cafea și arome mai puternice, scrie The Guardian.

Oamenii de știință au descoperit și schimbări în modul în care este preparat espresso-ul atunci când se combină apa cu diferite metode de măcinare.

„Apa nu numai că reduce electricitatea statică și, prin urmare, reduce mizeria pe măsură ce măcinați, dar poate avea și un impact major asupra intensității băuturii și asupra capacității de a accesa concentrații mai mari de arome favorabile”, a declarat Christopher Hendon, profesor de chimie la Universitatea din Oregon.

Studiul, publicat în revista Matter, a explorat și modul în care electricitatea a afectat gustul cafelei. Cercetătorii și-au unit forțele cu experții în vulcani care examinează activitatea electrică asociată în timpul erupțiilor - un proces despre care spun ei că este similar cu prepararea cafelei.

Cercetătorii au măsurat apoi diferite tipuri de boabe de cafea, luând în considerare țara de origine și culorile cafelei prăjite.

Ei au remarcat, de asemenea, metodele de procesare a cafelei și au luat în considerare dacă boabele au fost spălate sau cafeaua a fost decofeinizată sau naturală, ceea ce s-a constatat că nu afectează cantitatea de energie electrică produsă.

Citeste si:
Analiză Glovo: Ce deserturi comandă românii de Paște, în afară de pască și cozonaci
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Oamenii de știință susțin că au descoperit secretul unui espresso perfect