Lectură de 3 minute

03 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Munca de acasă va continua și în 2022, însă angajatorii trebuie să găsească metode noi de atragere, motivare și retenție a angajaților

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Competiția pe piața muncii rămâne intensă la final de an 2021, în contextul în care, în urma celor 2 ani de pandemie, majoritatea companiilor au traversat procese complexe de transformare, iar acestea împreună cu tensiunea psihică a perioadei au adus o presiune crescută pe piața forței de muncă, resimțită în special de angajații din roluri – cheie ale companiilor, cu responsabilități mari.

În acest context, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească metode noi de motivare, atragere și retenție a „oamenilor buni” de pe piață, având în vedere că pachetul salarial nu mai este principalul motivator, iar nevoi secundare precum nevoia de echilibru și de sănătate emoțională, de recreere și relaxare, au ajuns în topul priorităților, relevă o analiză la final de an a companiei de soluții de resurse umane K2S - Key 2 Success.

„Companiile au început să pună în ultimul an pe piață beneficii noi atât pentru retenția angajaților din roluri – cheie, cât și pentru atragerea oamenilor noi, buni, în organizație. Între acestea se numărăprogramele de relaxare mentală și fizică ce integrează neuroștiința, nutriția și tehnologii precum VR (realitate virtuală) sau inteligență artificială, flexibilizarea scopului și a programului de lucru prin orientarea spre termene și rezultate (în locul programului clasic 9.00-18.00), personalizarea sistemului de management al talentelor și succesiune, cu o perspectivă dincolo de promovarea ierahică sau funcțională,” declară Valentin Dima, consultant senior în cadrul K2S.

Doar pe platforma de recrutare LinkedIn erau disponibile la nivelul lunii noiembrie 2021 aproape 24.000 de joburi disponibile în București, iar dintre acestea peste 35% erau promovate ca roluri în sistem de lucru de acasă sau în format hibrid (parțial de acasă, parțial de la biroul companiei).

Retail jobs

Lucrul de la distanță sau în diferite formate hibrid va continua și în 2022, iar în acest context, având în vedere presiunea asociată perioadei pandemice, va continua de asemenea tendința de fluctuație și de motivație din ce în ce mai redusă a angajaților – cheie.

Cum pot companiile să rețină angajații în companie

  • Implementarea de metode de tip People Analytics, care pot ajuta la o mai bună înțelegere a dinamicii pieței muncii.
  • Crearea unui mediu ce încurajează o stare de echilibru fizic și emoțional – prin soluții de tehnologie pentru reducerea stress-ului și anxietății sau prin programe de tip workshop-uri de prevenire/ gestionare a stress-ului și anxietății.
  • Creșterea gradului de adaptare/acceptare a modelelor viitoare de lucru rezultate din transformările de business și acomodarea noilor generații ce intră pe piața muncii, prin metode de mentorat, coaching sau compasiune.

În privința celor care își caută un job într-o poziție – cheie pentru anul 2022, cele mai căutate calități de către angajatori în perioada următoare vor fi:

  • Inteligența emoțională, compasiunea și spiritul de echipă, necesare pentru a menține motivația și eficiența în mediul impersonal online.

  • Sănătatea și echilibrul personal / anti-fragilitatea în adaptarea pe termen lung la volatilitatea crescută, economică și sanitară.

    Citeste si:
    Peste 1.000 de noi locuri de muncă, disponibile la McDonald’s, în acest an
    Peste 1.000 de noi locuri de muncă, disponibile la McDonald’s, în acest an
  • Agillitatea, gândirea inovativă și digitalizarea, în contextul în care viteza cu care tehnologia avansează crește exponențial.

K2S – Key 2 Success, înființată în 2009, este o companie de resurse umane care oferă integrat tot spectrul de servicii strategice adapate nevoilor actuale ale companiilor: recrutare și retenție pentru nivelurile de senior și middle management sau roluri operaționale și de specialiști, dezvoltare și transformare organizațională, consultanță privind cultura organizațională sau outplacement și, inclusiv, servicii de mental health support, wellbeing sau coaching.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Munca de acasă va continua și în 2022, însă angajatorii trebuie să găsească metode noi de atragere, motivare și retenție a angajaților