Lectură de 4 minute

19 Mai 2020 - Știri și Noutăți

Motorul de căutare home&deco BIANO a bifat comenzi în creștere în pandemie. Cele mai vândute produse au fost scaunele și birourile

Andra Imbrea

BIANO, start-up ceh parte din grupul MITON, lansat în 2018, raportează o creștere semnificativă a numărului de comenzi online de produse home & deco, după primele două săptămâni de stare de urgență în România. Motorul de căutare BIANO estima o creștere de 100% la nivelul indicatorilor de performanță pe 2020, dar previzionează chiar o depășire a acestui target. Cele mai căutate și vândute produse home&deco în această perioadă au fost scaunele de birou, urmate de cele de bucătărie și birourile.

În perioada 15 martie - 15 mai 2020, în România, BIANO a reprezentat una dintre principalele surse de clienți noi și de comenzi plasate de pe dispozitive mobile pentru partenerii existenți, dar și pentru partenerii noi, creșterea cererilor de înregistrare pe www.biano.ro fiind substanțială, după data de 1 aprilie, comentează reprezentanții BIANO. Cele mai multe înregistrări noi pe platformă au fost cele din partea magazinelor online specializate în produsele pentru copii, scaune, comode, birouri.

În plus, reprezentanții BIANO, au primit solicitări de consultanță și sprijin logistic de la magazine home & deco ce și-au dorit creșterea sau dezvoltarea de platforme e-commerce noi și apoi de listarea pe BIANO.

Au existat și magazine online care s-au retras de pe platforma BIANO, dar este vorba despre cele care au avut probleme cu furnizorii sau al căror depozit, localizat în afara României, nu mai putea onora sortimentația necesară procesării comenzilor.

Michal Zelinka, CEO BIANO, povestea într-un interviu acordat retail.ro la începutul pandemiei, că se observă o scădere a traficului, însă nicidecum precum cea din mediul offline. În acest moment, observăm o ușoară scădere a vizitelor, dar cu siguranță nu este la fel de mare ca scăderea vânzărilor offline. Clienții noștri au început să acorde prioritate mai mult produselor disponibile în stoc și să răspundă foarte bine la comunicarea ce ține de termenul de livrare“, spunea Michal Zelinka.

Citeste si:
2Performant: Comerțul online s-a dublat în aprilie. Românii au cumpărat produse de beauty, alimente și produse pentru copii

Cele mai căutate și cele mai vândute produse home & deco în perioada martie-mai

Un top al celor mai vândute produse home & deco prin platforma BIANO include scaunele de birou, urmate de scaunele de bucătărie, birouri, oale de gătit, comode, paturi și piese de mobilier pentru copii. Cele mai mari creșteri în căutări le-au avut paharele termo și pătuțurile pentru copii.

Vizitatorii noi pe platforma BIANO au fost cel mai interesați în această perioadă de secțiunile Canapele, Comode, Birouri, Paturi, Pătuțuri pentru copii.

Inteligență artificială și pe segmentul home & deco

În încercarea de a-și adapta business-ul la noul normal, magazinele home & deco cu extensie digitală sau e-tailerii noi de pe acest segment mizează pe personalizare, varietatea și chiar exclusivitatea sortimentației, cât și pe resurse de diferențiere precum noi tehnologii de inteligență artificială.

În plus, pentru că segmentul home & deco furnizează produse necesare traiului de zi cu zi, reprezentanții BIANO apreciază că și publicul larg va apela din ce în ce mai des la cumpărături online de mobilier pentru casă și birou ori produse pentru casă și grădină, e-commerce-ul devenind astfel o variantă evidentă, firească și de încredere în viața noastră, câtă vreme retailerii le vor pune la dispoziție clienților instrumente prin care să le ușureze acestora achiziția online.

Citeste si:
Vânzările producătorului de conserve Prefera Foods s-au dublat în perioada martie-aprilie 2020

“Partenerii noștri existenți au apelat în această perioadă la resursele oferite de grupul MITON în zone de focus din Europa Centrală pentru a facilita tot lanțul logistic, în vederea furnizării în depline condiții de siguranță, cât mai facil și rapid, a comenzilor clienților. Aceștia ne-au recomandat și altor parteneri de business și astfel am ajuns la un aflux de înregistrări pe platforma www.biano.ro. Judecând după evoluția cifrelor, ne vom depăși targeturile de parteneri noi înregistrați pentru anul acesta și estimăm creșteri importante și la nivelul veniturilor pentru parteneri.”, a declarat Michal Tvrznik, COO, Co-founder BIANO.ro

Targeturile pentru 2020 ale companiei în România includ lărgirea comunității de cumpărători home & deco online, simplificarea pentru utilizatori a procesului de selectare a produselor de mobilă, prin intermediul funcțiilor inteligente și indicarea noilor tendințe internaționale, cum ar fi trendul de mobilă eco-friendly, prin sugestii aplicate despre cum acestea pot fi implementate în căminele românilor.

Motorul de căutare online de mobilă și accesorii www.biano.ro reunește până în acest moment ofertele a 75 de magazine home & deco care oferă și posibilitatea de plasare online a comenzilor, printre care SensoDays, Bonami, Home Philosophy, E4home.

Lansat pentru prima oară în Cehia, în 2015, BIANO s-a extins în patru alte țări pe parcursul a cinci ani, respectiv România, Slovacia, Olanda și Brazilia. În 2019, BIANO a generat venituri pentru cei peste 1.200 de parteneri locali și internaționali de peste 50 de milioane de euro, având peste 4 milioane de produse home & deco listate.

BIANO furnizează trafic calificat magazinelor partenere și utilizează tool-uri interne de inteligență artificială și machine learning, în acest fel vizitatorii mergând direct în magazinul online home & deco selectat, cu intenția de a cumpăra. Prin înregistrarea pe www.biano.ro, partenerii beneficiază de un volum de trafic mai mare, vânzări mai multe și brand awareness sporit.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Motorul de căutare home&deco BIANO a bifat comenzi în creștere în pandemie. Cele mai vândute produse au fost scaunele și birourile