Lectură de 4 minute

10 Mai 2021 - Știri și Noutăți

Moșia Corbeanca intră în retail cu Fezandate de Moșie, o gamă de produse vidate, după o investiție de 40.000 euro

Dana Ferăstrăeru

Moșia Corbeanca lansează brandul ”Fezandate de Moșie”, produse din carne gătite prin metoda sous vide, cu care intră pe piața de retail din România, după o investiție de aproximativ 40.000 de euro.

 

Sub brandul Fezandate de Moșie vor fi comercializate 5 tipuri de produse: piept de pui, pulpă de pui, mușchiuleț de porc și ceafă de porc, gătite prin metoda sous vide, dar și coaste de porc afumate și coapte, unul dintre cele mai apreciate preparate oferite de Moșia Corbeanca.

Materia primă pentru aceste produse vine exclusiv din ferme românești și este selecționată de bucătari cu experiență.

O investiție de 40.000 de euro

„Pentru lansarea noilor produse, am avut nevoie de o investiție de aproximativ 40.000 euro, bani pe care i-am folosit pentru echipamente, spațiu de producție, ambalaje și personal. Cu aceste resurse, estimăm o capacitate de 60.000 de produse pe lună, toate pregătite într-un cloud kitchen localizat în zona Romexpo”, povestește Bogdan Doltu, cofondator și co-owner Moșia Corbeanca.

Carnea este ținută într-o baie salină, după care este porționată și vidată - pentru a asigura o un termen de valabilitate prelungit. Apoi, pachetele sunt introduse într-o baie caldă, în care un aparat sous vide menține temperatura exactă și constantă.

Citeste si:
Studiu: Aproximativ 66% dintre investitori plănuiesc să înființeze sau să își extindă operațiunile din România

Temperatura este mai joasă decât în cazul gătitului convențional, iar durata de preparare este mai îndelungată - în acest mod, carnea este preparată suficient astfel încât să fie sigură pentru consum și, în același timp, să nu își piardă nutrienții. Ulterior, carnea este răcită brusc pentru a opri procesul de gătire. Odată răcit, ambalajul vidat este pus în cutie și e gata de livrat.

De asemenea, gătirea prin sous vide prezintă o serie de avantaje:

  • Rezultatele sunt consecvente, deoarece temperatura și durata sunt controlate într-un mod precis. Astfel, consumatorii au garanția fripturii perfecte de fiecare dată.

    Citeste si:
    Studiu: Sectorul construcțiilor din România va atinge un nivel record în 2021. Topul firmelor din țară
  • Datorită vidării, sucurile rămân în carne, ceea ce înseamnă că nutrienții nu se pierd în proces, iar carnea nu își pierde din masă - astfel, rezultatul va fi o carne mult mai fragedă și mai suculentă decât în cazul altor tipuri de gătire.

  • Produsul este vidat înainte de gătire, așa că prima persoană care atinge produsul finit e consumatorul.

  • Ambalarea în vid crește durata de valabilitate a produsului.

Coastele, specialitatea gamei

Coastele, singurul produs din gamă care nu este gătit prin tehnica sous vide, sunt pregătite în afumătoarea texană de la Moșie, construită special pentru locație. Ulterior, acestea sunt finalizate în cuptor, după care sunt răcite brusc, ambalate în pungi vidate, puse în cutii și expediate.

”Am amenajat spațiul din Romexpo în mod special pentru producția de Fezadante, iar fiecare cameră este desemnată unei etape de preparare, ca să ne asigurăm că produsele crude nu iau contact cu cele preparate și să eliminăm orice risc de contaminare încrucișată. A fost un proces complex și de durată, dar ne bucurăm de rezultate”, spune Călin Cîndea, cofondator și co-owner Moșia Corbeanca.

De asemenea, pe lângă măsurile sanitare referitoare la procesul de gătire, sunt implementate un număr de proceduri bazate pe normele HACCP, o serie de norme referitoare la Analiza Pericolelor și Controlul Punctelor Critice, dar și toate normele de protecție împotriva COVID-19: purtarea măștii, dezinfectarea frecventă a suprafețelor, testarea constantă a personalului.

Lansare în luna mai, în București și Cluj-Napoca

Într-o primă fază, întreaga gamă este disponibilă începând cu luna mai în 34 de magazine Mega Image din București și Cluj-Napoca în zona de produse ready meal sau în frigiderele de carne, prin intermediul aplicațiilor livrare Glovo, Foodpanda, Bolt și Tazz și pe site-ul Moșiei, mosiacorbeanca.ro, cu livrare în Ilfov sau ridicare de la locațiile din Corbeanca și București.

Atât Moșia Corbeanca, cât și Fezandate de Moșie, sunt proiecte create și implementate de Bogdan Doltu și Călin Cîndea, fondatori și owneri. Bogdan și-a început cariera lucrând în BTL, în organizarea de evenimente. Ulterior, a apucat-o pe calea antreprenoriatului și a devenit co-fondator Impact Hub, unul dintre primele spații de coworking din România.

Pasiunea lui pentru gastronomie și antreprenoriat a culminat cu lansarea Moșiei Corbeanca și Maidan Events, divizia de catering, și organizare de festivaluri și conferințe, printre care se numără BurgerFest, Bucharest Craft Beer Festival, Whisky Fest, TEDx Eroilor Cluj-Napoca.

Călin a lucrat timp de zece ani în corporații, în zona de marketing, research și product management. Între timp, a călătorit prin toată lumea, descoperind comunitățile autohtone și gastronomia locală.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Moșia Corbeanca intră în retail cu Fezandate de Moșie, o gamă de produse vidate, după o investiție de 40.000 euro