Lectură de 2 minute

27 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Metro înregistrează rezultate peste așteptări după prima parte a anului, când a fost în scădere

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Grupul german Metro a înregistrat o cifră de afaceri în scădere cu 3%, în timp ce profitul a crescut cu 1%, până la 1,17 miliarde de euro, în anul financiar 2020-2021. Un semestru puternic l-a salvat pe retailer, după o performanță peste așteptări în primele șase luni ale anului financiar, scrie Retail Detail.

Vânzările au scăzut cu 3%, până la 24,8 miliarde de euro în anul financiar 2020-2021 al Metro, rezultate mai bune comparativ cu prima jumătate anului, în care vânzările au scăzut cu aproape 12%. Vânzările au scăzut pe toate piețele majore ale grupului (Germania, Europa de Vest, Rusia, Europa de Est și Asia), atunci când au fost convertite la euro, dar în afara zonei euro acest lucru s-a datorat unor efecte foarte negative ale cursului de schimb: în monedele locale, cifra de afaceri a crescut cu 3% în Rusia, 5% în Europa de Est și 3% în Asia.

EBITDA a crescut brusc în Germania cu 23 de milioane de euro, în timp ce a scăzut și mai mult în Rusia cu 27 de milioane de euro. La nivel global, EBITDA a crescut foarte ușor, de la 1,16 miliarde la 1,17 miliarde de euro. Această creștere a fost în ciuda unei creșteri uriașe a costurilor de transformare la 65 de milioane de euro, prețul retragerii din Japonia și Myanmar.

,,În ultimul exercițiu financiar, Metro și-a dovedit rezistența și și-a demonstrat potențialul de creștere. Am investit în creșterea noastră viitoare, astfel încât să putem ieși mai puternici din pandemie'', a declarat Steffen Greubel, CEO-ul companiei, care indică o creștere puternică a vânzărilor online.

Al doilea semestru al retailerului permite să prognozeze o creștere puternică pentru exercițiul său financiar 2021-2022 în care vânzările ar trebui să crească cu 3 până la 7%. Creșterea în Europa de Vest (cu excepția Germaniei) ar trebui să fie și mai puternică, dar creșterea pe piața internă a Metro ar fi întreruptă, deoarece compania intenționează să își reducă vânzările de tutun.

Metro este o companie care activează pe piața comerțului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si restaurantelor (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. Compania operează în 34 de ţări şi are peste 100.000 de angajaţi în întreaga lume.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Metro înregistrează rezultate peste așteptări după prima parte a anului, când a fost în scădere