Lectură de 2 minute

01 Aug 2022 - Știri și Noutăți

Magazinele de proximitate, formatul cel mai dinamic pentru Carrefour

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Vânzările Carrefour în România, în primul semestru din acest an, au ajuns la 1.189 miliarde euro, în creștere cu 4,1% față de anul trecut. În Europa, cel mai mare ritm de creștere a fost înregistrat în Polonia (10,3%), urmată de Spania (4,1%), România (4,1%) și Italia (2,6%), în timp ce în Belgia a fost consemnată o scădere (5,9%), din cauza problemelor de natură logistică înregistrate în trimestrul patru din 2021.

În Franța, creșterea a fost de 0,7%, până la 19.966 milioane euro, avansul cel mai mare fiind remarcat pe segmentul magazinelor de proximitate – 9.5%, odată cu revenirea turismului. Spre comparație, atât hipermarketurile, cât și supermarketurile au cunoscut un trend descendent, se arată în raportul financiar al retailerului francez.

Trebuie remarcată și creșterea accelerată a indicilor de consum în toate țările unde grupul este prezent și care au reflectat efectele inflației în ceea ce privește materia primă, costurile ridicate de producție și de distrbuție. În Spania și România, țările care au cunoscut cel mai mare avans al inflației, a fost observat comportamentul mai atent al consumatorului cu privire la cumpărături.

Carrefour a încercat să contracareze această tendință prin diversificarea formatelor de magazine, mai ales cele de discount (hipermarketurile, Supeco), promovarea mărcii Carrefour cu un raport excelent calitate/preț. De altfel, la acest moment, marca proprie a ajuns la o cotă istorică de 32% din vânzări. Nu în ultimul rând, au fost lansate programe de fidelitate care să țină clienții aproape.

Cât privește al doilea trimestru din acest an, vânzările grupului Carrefour au trecut de 23 miliarde de euro, fiind mai mari cu cu 7,1% față de perioada similară din 2021. Cel mai mare avans a fost consemnat în America Latină – 27,7%, comparativ cu 3,8%, în Europa. În România, creșterea a fost de 6,4%, față de 8,4%, în aceeași perioadă din 2021.

Peste 120 de magazine de proximitate în România

Importanța acordată de retailer magazinelor de proximitate se vede și în România, unde Carrefour a atins pragul de 120 de unități Express la nivel național, cu deschiderea a 12 noi magazine în prima jumătate a anului.

În total, rețeaua de proximitate este deservită de 100 magazine integrate și 20 în regim de franciză.

Magazinele Carrefour de proximitate reprezintă modalitatea prin care retailerul francez aduce clienților o gamă variată de peste 3.500 de produse în apropierea caselor, în centrele de birouri sau în zone aglomerate.

Citeste si:
Spectral Mobilă a deschis primul magazin din acest an. Câte magazine ar urma să fie inaugurate până la finalul lui 2024
Spectral Mobilă a deschis primul magazin din acest an. Câte magazine ar urma să fie inaugurate până la finalul lui 2024

Carrefour deține peste 370 de magazine în România, unde operează prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.

Retailerul susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Magazinele de proximitate, formatul cel mai dinamic pentru Carrefour