Lectură de 4 minute

05 Aug 2021 - Știri și Noutăți

Lidl România renovează castelul Bánffy din Bonțida, cu ajutorul participanților la Electric Castle

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Lidl România se implică în renovarea castelului Bánffy din Bonțida, Cluj, în cadrul ediției EC_Special. Astfel, pentru fiecare recipient PET sau doză de aluminiu colectată prin intermediul aparatelor de colectare selectivă automată amplasate în incinta festivalului, Lidl România va dona câte 1 leu pentru reabilitarea monumentului, potrivit unui comunicat de presă.

Aparatele de colectare selectivă se vor găsi atât în Bonțida, cât și în Cluj-Napoca și au fost amplasate de către retailer, în parteneriat cu GreenPoint Management. Inițiativa face parte din programul Environment First, prin care Lidl România și Electric Castle își propun să reducă amprenta ecologică a festivalului.

Programul are ca obiective atât educarea participanților la festival în ceea ce privește colectarea selectivă, cât și implementarea unor soluții concrete pentru a gestiona ariile cu cel mai mare impact asupra mediului, din cadrul evenimentului.

În ultimii doi ani, Lidl România s-a implicat în renovarea castelului Bánffy cu peste 194.500 de lei. În 2019, prin intermediul inițiativei Royal Bank of Plastic, au fost donați 94.500 lei, cu sprijinul tuturor celor care au folosit automatele de colectare selectivă din cadrul festivalului.

Anul trecut, chiar dacă festivalul nu a avut loc, Lidl a investit în susținerea lucrărilor de reabilitare a monumentului istoric, printr-o donație în valoare de 100.000 lei. Cu această sumă au fost realizate lucrări interioare în cadrul clădirii principale a castelului, construcția unor scări interioare și a unei rampe de acces, care fac legătura între două segmente separate ale etajului. În continuare, sunt vizate lucrări de restaurare a unor porți și uși aferente clădirii principale și de la grajduri, precum și dezvoltarea infrastructurii pentru a facilita accesul turiștilor la castelul Bánffy.

În cadrul EC_Special, ce are loc în perioada 6 – 15 august 2021, Lidl România, în parteneriat cu GreenPoint Management, a amplasat trei aparate de colectare selectivă automată, dintre care două vor fi la Bonțida (unul în zona de Food Court din incinta festivalului și unul în camping) și unul în Cluj-Napoca (lângă magazinul Lidl din Piața Unirii). Prin intermediul acestora, pot fi colectate recipiente PET și doze de aluminiu, fiecare ambalaj însemnând o donație de 1 leu din partea retailerului pentru continuarea lucrărilor de reabilitare a castelului.

Mai mult,retailerul va realiza și alte demersuri de responsabilitate față de mediu în cadrul festivalului, precum amplasarea a 20 de stații de colectare separată pentru deșeuri reciclabile și resturi menajere. De asemenea, compania încurajează consumatorii să adopte un comportament responsabil și pune la dispoziție alternative biodegradabile pentru toate recipientele de servire (pahare, farfurii, tacâmuri) la Fresh bar-uri și Spice bar, câteva dintre hotspot-urile Lidl din cadrul festivalului.

Toate inițiativele Lidl România în domeniul reducerii cantității de deșeuri din plastic sunt înscrise în strategia REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Aceasta cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.

Citeste si:
Tei bate palma cu Lidl: farmacia intră în secțiunea „Parteneri” din aplicația Lidl Plus
Tei bate palma cu Lidl: farmacia intră în secțiunea „Parteneri” din aplicația Lidl Plus

Hotspot-urile Lidl România la EC_Special

Mai mult, Lidl vine cu două magazine într-un format adaptat festivalului, unul în Bonțida și unul în Cluj-Napoca. Lidl România este partener strategic al festivalului Electric Castle din 2017. Anul acesta, magazinul de pe domeniul castelului Banffy – deschis în perioada 6-8 august - este amplasat în vecinătatea zonei de Food Court și are o fațadă realizată preponderent din materiale lemnoase.

Magazinul din Cluj-Napoca este în vecinătatea scenei din Piața Unirii, deschis în perioada 9-15 august. În plus, în perioada 6-8 august, participanții la festival au parte și de zona de grill a Lidl și un Spice & Salsa Bar.

Pentru cei care vor ajunge la Cluj-Napoca, în perioada 9-15 august, retailerul pregătește două fresh baruri, de und eparticipanții pot cumpăra sucuri și gustări proaspete.Tot în zona Cetățuia, la EC Garden, Lidl a amplasat un pian, unde vor avea loc show-uri dedicate.

Pe de altă parte, Lidl pregătește și o instalație de New Media, instalația Skytower, un mix de lumină, mișcare și muzică, prin care artistul Alex Czetwertynski va reinterpreta Turnul Parașutiștilor, un simbol al sportului de performanță, construit pe Dealul Cetățuia acum peste 60 de ani.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lidl România renovează castelul Bánffy din Bonțida, cu ajutorul participanților la Electric Castle