Prin planul său de investiții de circa 50 de milioane de lei până la finalul lui 2023, Lagardère Travel Retail își propune să întărească segmentul local de travel retail (comerț specific pentru zonele de tranzit/călătorii) și să ofere tuturor călătorilor care tranzitează România servicii în linie cu exigențele și tendințele viitorului.
Dacă acum, la nivel global, retail-ul reprezintă în medie circa 40% din structura de venituri a unui aeroport, în România suntem la jumătate. De aceea, vom face tot ceea ce ține de noi ca experiența de a tranzita sau a călători în România să fie una memorabilă, la standardele pe care le admirăm în marile aeroporturi și hub-uri globale de transport.
Marius Văcălău, CEO Lagardère Travel Retail România
În acest moment, pe piața din România, grupul Lagardère Travel Retail operează cu 6 branduri – Inmedio, Relay, SO!Coffee, 1Minute, Hub Convenience și Natoo, având în total aproape 300 unități. Bugetul de investiții pentru anul în curs este de aproximativ 23 de milioane lei, iar pentru 2023 acesta va crește până la 25 de milioane lei.
Evoluția favorabilă a pieței de retail a făcut ca, la finalul anului 2021, compania să depășească cu aproximativ 7% vânzările totale la nivel de rețea, raportat la cifrele din 2019. Conform ultimelor estimări, în 2022 cifra de afaceri se va apropia de pragul de 1 miliard de lei. Cea mai mare parte a creșterii din acest an se datorează extinderii rețelei de branduri existente, dar și lansării de noi concepte și testării de noi canale.
Business-ul solid, orientat spre oferirea de servicii la cel mai înalt standard călătorilor români, este în linie cu strategia globală a Grupului Lagardère Travel Retail, unul dintre jucătorii cu o istorie consacrată, de peste 170 de ani. Lagardère Travel Retail este un grup cu prezență în 42 de țări, pe toate continentele, fiind singurul jucător global care acoperă un mix complet de linii de business din domeniul retail-ului de călătorie – Travel Essentials, Duty Free & Fashion și Dining/ Foodservice – cu spații de retail în 260 de aeroporturi și 710 gări și cu venituri de 5,5 miliarde de euro în 2019.
„România este un pilon important în cadrul grupului, din punct de vedere al performanței și profitabilității, confirmând un trend ascendent an de an, prin prisma cifrei de afaceri, a numărului de magazine și a profitului obținut. Și în România, ne-am asumat misiunea de a fi un catalizator al schimbării și ne dorim ca autoritățile și marii jucători din domeniul călătoriilor (aeroporturi, gări și alte medii de tranzit) să înțeleagă că sferele de business ce gravitează în jurul călătoriilor nu sunt o sursă secundară de venit, ci reprezintă un serviciu oferit călătorului”, a declarat Frédéric Chevalier, COO EMEA Lagardère Travel Retail.
Magazinele nu vor fi închise în weekenduri. Marcel Ciolacu: Nu mai suntem în pandemie
Una dintre cele două divizii ale Grupului Lagardère, Lagardère Travel Retail operează peste 4.850 de magazine pe liniile de business Travel Essentials, Duty Free & Fashion și Foodservice în aeroporturi, gări și alte platforme situate în 39 de țări și teritorii, Lagardère Travel Retail a generat vânzări de 2,3 miliarde de euro în 2020 (gestionate 100%). În România, compania este prezentă de peste 25 de ani pe piața comerțului în zonele de tranzit (Travel Retail), galerii comerciale și centre de afaceri, și operează o rețea de aproape 300 de magazine pentru segmentele News & Convenience, Travel Essentials, Gifts & Souvenirs și Foodservice, cu un portofoliu de șase branduri: Inmedio, Relay, 1Minute, HUB Convenience, So!Coffee și Natoo.