Lectură de 2 minute

18 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Kraft Heinz se așteaptă la creșteri mai mari de preț, ca urmare a problemelor din lanțul de aprovizionare

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Grupul alimentar american Kraft Heinz a avut rezultate peste așteptări în ultimul trimestru al anului 2021. Cu toate acestea, multinaționala spune că este nevoită să-și majoreze și mai mult prețurile pentru unele produse, precum gustări și condimente, pentru a compensa costul în creștere al materiilor prime și ale transportului, scrie Retail Detail. 

Producătorii de alimente ambalate au fost printre cei mai mari câștigători ai pandemiei de anul trecut, având în vedere că mulți consumatori au lucrat de acasă și au consumat mai multă mâncare gătită, făcând astfel aprovizionare cu alimente congelate, sosuri și supe. Cu toate acestea, un lanț de aprovizionare fragil a dus la o creștere bruscă a costurilor de transport și de muncă.

Mai mult, prețurile la alimentele de bază precum grâul și uleiul au atins anul trecut cele mai ridicate cote din ultimii 10 ani. Acest lucru pune companii precum Kraft Heinz sub o presiune considerabilă.

Directorul executiv Kraft Heinz Miguel Patricio a anunțat deja creșteri de prețuri în octombrie, iar acestea se reflectă acum în cifrele trimestriale. Producătorul de sosuri și-a majorat prețurile cu 3,8 puncte procentuale în ultimul trimestru. Drept urmare, marjele au fost mai mari în aceeași perioadă înainte de criza coronavirusului.

Cu toate acestea, vânzările gigantului alimentar au scăzut cu 3,3%, până la 6,71 miliarde de dolari (5,9 miliarde de euro) în cele trei luni care au precedat 25 decembrie, ca urmare a unor achiziții și dezinvestiții din partea grupului. Însă, au avut rezultate mai bune decât cele 6,61 miliarde de dolari (5,8 miliarde de euro) la care se așteptau analiștii, scrie Reuters. Pe o bază organică, veniturile au crescut cu 3,9 la sută.

În ciuda inflației ridicate și a problemelor din ultima perioadă, Kraft Heinz se așteaptă să obțină o „performanță financiară puternică” în 2022. Companaia se așteaptă la o creștere organică a vânzărilor de 1 până la 3% pentru întregul an, determinată de un consum mai ridicat în continuare înainte de pandemie. Profitul operațional brut ajustat este de așteptat să fie între 5,8 și 6 miliarde de dolari (5,1 până la 5,3 miliarde de euro).

Kraft Heinz este unul dintre cei mai mari jucători din industria alimentară globală și reprezintă fuziunea dintre companiile Kraft Foods și H.J. Heinz, care a avut loc în 2005.

Citeste si:
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Kraft Heinz se așteaptă la creșteri mai mari de preț, ca urmare a problemelor din lanțul de aprovizionare