Lectură de un minut

10 Jun 2022 - Știri și Noutăți

Inditex, care deține Zara și Massimo Dutti, crește profitul cu 80% ca urmare a reîntoarcerii cumpărătorilor în magazine

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Grupul spaniol de modă Inditex, compania-mamă a Zara și Massimo Dutti, înregistrează o creștere a vânzărilor în zona de fashion. Impactul blocajelor din China și al războiului din Ucraina rămâne limitat, scrie Retail Detail.  Profitul net al companiei a crescut cu 80%, ajungând la 760 de milioane de euro, în primul trimestru din acest an.

Al doilea trimestru începe bine pentru compania-mamă a Zara. Inditex a realizat o cifră de afaceri de 6,74 miliarde de euro în primul trimestru, o creștere de 36%. Grupul de modă are din nou performanțe mai bune decât înainte de pandemie, iar cifrele sunt puternice, dar sunt încă sub așteptările analiștilor.

Grupul de modă a reușit să compenseze creșterea costurilor prin creșterea prețurilor. Redresarea de pe piețele europene și americane a compensat parțial vânzările pierdute în Rusia, unde grupul a închis 502 magazine în martie, în urma invaziei ruse în Ucraina. Războiul va costa grupul de modă aproximativ 216 milioane de euro, având în vedere că Rusia a fost a doua cea mai mare piață pentru companie, reprezentând 10% din vânzări. Prin urmare, creșterea profitului ar fi putut fi mult mai mare, spun specialiștii.

Blocajele din China au provocat probleme, astfel încât 67 de magazine au fost închise în primul trimestru al anului. În prezent doar patru dintre ele sunt închise. Al doilea trimestru a avut, de asemenea, un început puternic, cu vânzări organice în creștere cu 17% în perioada până la 5 iunie.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Inditex, care deține Zara și Massimo Dutti, crește profitul cu 80% ca urmare a reîntoarcerii cumpărătorilor în magazine