Lectură de un minut

08 Dec 2020 - Știri și Noutăți

IKEA renunță la faimosul său catalog după 70 de ani de existență: Cumpărătorii s-au mutat în online

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul suedez IKEA, cel mai mare retailer mondial de mobilă, a anunţat că a decis să nu-şi mai editeze catalogul, una dintre cele mai importante publicaţii anuale la nivel mondial, deoarece cumpărătorii se mută pe online, transmite Reuters.

Catalogul anual IKEA, o publicaţie cu o vechime de 70 de ani, a atins momentul de vârf în 2016,. când au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodăriilor şi magazinelor din peste 50 de ţări, scrie Agerpres.

Prima ediţie a acestui catalog a fost tipărit în 285.000 de exemplare, care au fost distribuite în sudul Suediei, în timp ce din ultima ediţie, cea din acest an, au fost tipărite aproximativ 40 de milioane de exemplare. Acesta a fost disponibilă doar în magazinele IKEA pentru că în acest an retailerul a decis să schimbe formatul și să îl lanseze catalogul digital. Cel mai recent catalog IKEA este disponibil aici.

Renunţarea la catalogul tipărit face parte din eforturile IKEA de a deveni o companie mai concentrată pe digital, pe măsură ce consumatorii se inspiră din ce în ce mai mult de pe Internet şi îşi fac cumpărăturile tot mai mult online. În perioada august 2019 - august 2020, vânzările online ale IKEA au crescut cu 45%.

"Numărul de exemplare a scăzut, dar în paralel am văzut cum oamenii utilizează mai mult site-ul nostru web, aplicaţiile şi social media. Catalogul a devenit din ce în ce mai puţin important", a declarat Konrad Gruss,, directorul operaţional de la Inter Ikea Systems, o divizie a Inter Ikea Group.

Magazinul IKEA din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. În luna iunie 2019, Ikea a inaugurat noul magazin de pe Bulevardul Theodor Pallady din Capitală, o investiţie de 90 de milioane de euro, care a creat 600 de noi locuri de muncă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  IKEA renunță la faimosul său catalog după 70 de ani de existență: Cumpărătorii s-au mutat în online