Lectură de 3 minute

14 Jan 2019 - Știri și Noutăți

HORNBACH – crestere a cifrei de afaceri cu 4,8% in primele 9 luni,

Abonează-te pe  

Dezvoltarea Grupului HORNBACH (Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA) a inregistrat o evolutie mixta in al treilea trimestru din 2018/19 (1 septembrie – 30 noiembrie 2018).

 

Pe de o parte, cifra de afaceri neta a concernului a crescut cu 7,7%, ajungand la 1.084,9 milioane de euro in trimestrul III (aceasta a fost cea mai puternica crestere trimestriala din ultimii patru ani si jumatate). Pe de alta parte, nu a fost posibila transpunerea ritmului accelerat al cresterii cifrei de afaceri intr-o crestere a profitului.

Rezultatul operational (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor non-operative s-a redus de la 28,8 mil. euro la 19,7 mil. euro in comparatie cu trimestrul similar al anului precedent. Motivul: cresterea costurilor in trimestru – in special in domeniul digitalizarii – nu a putut fi compensata prin cresterea profitului brut. In primele 9 luni ale anului 2018/19, cifra de afaceri a concernului a crescut cu 4,8%, ajungand la 3.475,5 milioane de euro, in timp ce rezultatul operational EBIT ajustat, de 180,6 milioane de euro, a fost cu 11,1% mai mic decat cel din anul precedent.

Pe parcursul exercitiului financiar 2018/19, cifra de afaceri a crescut semnificativ de la un trimestru la altul. Cifra de afaceri a celui mai mare subgrup operativ HORNBACH Baumarkt AG, care in prezent opereaza in Europa 158 de magazine de materiale de constructii si de gradina (comert cu amanuntul DIY), a crescut cu 7,5%, ajungand la 1.006,4 milioane de euro in al treilea trimestru al anului 2018/19, si cu 4,8 % in primele 9 luni, ajungand la 3.256,1 milioane de euro. Dinamismul pe parcursul anului se remarca in dezvoltarea cifrei de afaceri ajustata in functie de suprafata comerciala si de cursul valutar. Dupa un plus de 2,3% in primul trimestru si o crestere de 3,4% in trimestrul II, al treilea trimestru din 2018/19 a inregistrat o crestere de 6,2%.
Cea mai mare contributie la cresterea financiara au adus-o, din nou, magazinele HORNBACH din cele opt tari europene in afara de Germania. Aici, cifra de afaceri in domeniul DIY, ajustata in functie de suprafata comerciala si de cursul valutar, a crescut cu 8,2% in trimestrul al III-lea al exercitiului 2018/2019. Cota din strainatate la cifra de afaceri a subgrupului s-a situat la 48,2% in primele trei trimestre (in anul precedent 46,7%).
  • In subgrupul HORNBACH Baumarkt AG, in primele 9 luni ale exercitiului financiar 2018/19 EBIT ajustat a scazut cu 12,6%, ajungand la 134,3 mil. euro. Subgrupul HORNBACH Baustoff Union GmbH, care se adreseaza in special clientilor profesionisti din industria constructiilor, a inregistrat in primele 9 luni ale anului o crestere a cifrei de afaceri de 5,5%, ajungand la 217,7 milioane de euro, si un EBIT ajustat de 6,6 milioane de euro (in anul precedent 8,8 milioane de euro).
  • In subgrupul HORNBACH Immobilien AG, dupa 9 luni EBIT ajustat s-a apropiat cu 42,3 milioade de euro de valoarea din anul precedent (minus 1,8%).
In urma analizei rezultatelor inregistrate in primele trei trimestre ale anului financiar 2018/19, prognoza privind profitul pentru intregul an a fost ajustata ca urmare a evolutiei nesatisfacatoare a castigurilor in trimestrul III. Se asteapta ca rezultatul operational ajustat (EBIT) atat in cadrul Grupului HORNBACH, cat si la nivelul subgrupului de magazine de materiale de constructii sa scada cu peste 10% fata de nivelul din anul precedent. In schimb, Consiliul de Administratie a mentinut prognoza cifrei de afaceri pentru exercitiul financiar 2018/19 neschimbata, cu o crestere prognozata in intervalul procentual mediu cu o singura cifra.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  HORNBACH – crestere a cifrei de afaceri cu 4,8% in primele 9 luni,