Grupul de bere a performat mai bine decât se aștepta în ultimul trimestru, potrivit Retail Detail. „Am avut un început de an puternic, chiar dacă ne-am confruntat cu constrângeri severe pe multe piețe”, a declarat Dolf van den Brink, CEO Heineken.
CITEȘTE despre piața berii din România: ponderea HORECA în vânzări a scăzut la 8% în 2020, de la 15% anul anterior.
Volumele au rămas stabile comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, deși în majoritatea părților lumii industria ospitalității nu și-a închis afacerile până în martie. Prin urmare, analiștii se așteptau la o scădere a volumului de 5,1%, însă, Heineken a înregistrat o majorare a volumului de 12%, determinată în principal de creșterea în Europa de Est, Africa și Orientul Mijlociu (+9,9%) și Asia (+5,4%).
Heineken, profitul net și vânzările
Creșterea a fost deosebit de puternică în special în Nigeria și Africa de Sud, compensând scăderea volumului de 9,7% din Europa. În funcție de evoluția campaniilor de vaccinare, gigantul producător de bere estimează că situația se va îmbunătăți treptat și în Europa, în a doua jumătate a anului.
Profitul net a fost de 168 milioane de euro, care este substanțial mai mare decât cele 94 de milioane de euro inregistrate cu un an mai devreme, dar mai mic decât nivelul pre-Covid: în primul trimestru al anului 2019, Heineken a obținut în continuare un profit net de 299 milioane de euro.
Concedieri planificate de Heineken
Pentru a reduce și mai mult costurile, Van den Brink a anunțat recent un program de restructurare, prin care vor fi desființate 8.000 de locuri de muncă în întreaga lume sau 10% din întreaga forță de muncă a companiei.
Heineken anunță și noi obiective climatice: până în 2040, grupul olandez se angajează ca întregul său lanț valoric să fie neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Recent, producătorul și comerciantul de bere a lansat campania globală ”We’ll meet again”, care celebrează răbdarea și creativitatea tuturor celor care s-au adaptat noului context generat de pandemie, dar și modurile inventive prin care oamenii au menținut atmosfera „ieșirilor în oraș”, din siguranța propriilor case.