Lectură de 2 minute

29 Jun 2020 - Știri și Noutăți

HaidiHai, startup românesc de produse art&craft, estimează o creștere de peste 100% a vânzărilor

Andra Imbrea

HaidiHai, un startup din Iași cu produse art&craft, a înregistrat o creștere de 80% a produselor handamade în perioada pandemiei și estimează că va termina anul 2020 o cifră de afaceri de 500.000 lei. Compania spune că principalele modificări în această perioadă au constat în consolidarea prezenței în online prin diversificarea ofertei de produse și adaptarea la noile nevoi ale clienților.

Startupul de produse art&craft cu sediul în Iași a debutat în iunie 2018. Produsele comercializate online - prin intermediul site-ului haidihai.ro - sunt destinate în special artizanilor și celor pasionați de handmade. Haidihai a încheiat primul an de activitate cu o cifră de afaceri de circa 65.600 lei. În 2019 a reușit o creștere semnificativă până la aproximativ 262.200 lei, iar pentru 2020 vizează o dublare a acesteia.

Haidihai în pandemie 

În prima jumătate a anului, care a cuprins și perioada stării de urgență, valoarea medie a coșului de cumpărături s-a situat la 120 de lei. Criza medicală a fost remarcată în vânzări în lunile martie și aprilie, primele două din perioada pandemiei, raportat la primele două luni din an. Însă chiar și așa, HaidiHai a înregistrat o creștere a vânzărilor cu circa 80% față de același interval din 2019. Totodată, compania estimează o creștere cu peste 100%, până la sfârșitul anului, pentru 2020 comparativ cu anul precedent.

Când vine vorba de consumatori, HaidiHai se adresează către trei categorii importante. Sunt românii pasionați de handmade care preferă să facă diverse decorațiuni și care oferă astfel de cadouri celor dragi, mai ales că aleg această activitate ca formă de relaxare. Sunt apoi artizanii care au un business și participă la târguri. Aceștia decorează produse după cerințele clienților, personalizează cufere pentru nunți, botez, decorează globuri etc. Nu în ultimul rând sunt magazine sau grădinițe care pun accent pe lemn, pe natural și pe lucru manual.

„În perioada de început a pandemiei au scăzut vânzările pentru produsele destinate evenimentelor, cum ar fi nunți și botezuri, dar și cele destinate artizanilor care participau la târguri cu produse handmade, însă o surpriză plăcută pentru noi a fost faptul că am descoperit alți clienți dornici să-și ocupe timpul cu activități creative. Aici vorbim de clienți care, în alte conjuncturi, poate nu și-ar fi alocat timpul necesar pentru o astfel de ocupație", a declarat Cristina Țuțuianu, fondatoare HaidiHai.

Citeste si:
JYSK deschide cel de-al 90-lea magazin din România în Moșnița Nouă, județul Timiș

HaidiHai adaugă săptămânal produse noi, indiferent de perioadă, punând la dispoziție o ofertă bogată pentru toți clienții. La mare căutare sunt șabloanele decorative, cum ar fi cele pentru ornamentarea pereților și a obiectelor de mobilier. Iar în preajma sărbătorilor de Paște s-a observat o creștere a cererii pentru produse destinate activităților desfășurate alături de copii.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  HaidiHai, startup românesc de produse art&craft, estimează o creștere de peste 100% a vânzărilor