Lectură de 2 minute

30 Jun 2023 - Știri și Noutăți

H&M intenționează să deschidă 100 de magazine noi, dar va închide alte 200 de unități, în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Extinderea H&M se concentrează pe vânzările pe omnichannel. În paralel, optimizarea portofoliului de magazine continuă, căutând interacțiunea cu canalele digitale. Până în 2023, planul este de a deschide aproximativ 100 de magazine noi și de a închide aproximativ 200, o reducere netă de aproximativ 100 de magazine. Majoritatea deschiderilor vor fi pe piețele în creștere, în timp ce închiderile vor fi în principal pe piețele consacrate.

Sursa foto: Unsplash

La 31 mai 2023, grupul H&M avea 4.399 (4.702) de magazine. Numărul total de magazine a scăzut cu 303 față de aceeași perioadă a anului trecut. 175 dintre magazinele închise se aflau în Rusia și Belarus, unde afacerea a fost lichidată în 2022. În cursul exercițiului financiar curent, au fost deschise 41 (39) magazine noi și au fost închise 107 (138). Un total de 280 (281) de magazine ale grupului sunt operate de parteneri de franciză, potrivit justretail.es.

Grupul H&M continuă să renegocieze un număr mare de contracte de închiriere în cadrul procesului de optimizare a magazinelor, care implică, de asemenea, reconstrucții și ajustări ale numărului de magazine și ale spațiului de depozitare pentru a asigura cel mai bun portofoliu de magazine pe fiecare piață. Contractele de închiriere ale grupului H&M permit ca aproximativ o treime dintre acestea să fie renegociate sau reziliate în fiecare an.

Vânzările nete ale grupului H&M în al doilea trimestru au crescut cu 6 %

Vânzările nete ale grupului H&M în al doilea trimestru au crescut cu 6 %, ajungând la 57.616 milioane de coroane suedeze (54.504). În monedă locală, vânzările nete au fost stabile în comparație cu anul precedent. Vânzările nete în semestrul I au crescut cu 9 %, ajungând la 112,488 milioane SEK (103,670). În moneda locală, creșterea a fost de 1%.

Vânzările în magazinele fizice au crescut în semestrul respectiv, în ciuda faptului că au fost cu aproximativ 300 de magazine mai puține decât în anul precedent. Aproximativ 30 % din vânzări sunt realizate prin intermediul internetului.

În al doilea trimestru, vânzările mărcilor din portofoliu au crescut cu 17 % în coroane suedeze și cu 12 % în monedă locală. Pentru jumătate de an, creșterea a fost de 18 % în coroane suedeze și de 11 % în monede locale.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M intenționează să deschidă 100 de magazine noi, dar va închide alte 200 de unități, în 2023