Lectură de 2 minute

05 Apr 2022 - Știri și Noutăți

H&M închide 240 de magazine, în ciuda revenirii la profit

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Grupul suedez H&M este unul dintre primii retaileri care arată consecințele războiului din Ucraina. Primul său trimestru a fost contrat așteptărilor, în ciuda revenirii al profit, și astfel retailerul de modă se simte obligat să închidă alte 240 de magazine, scrie Retail Detail.

La fel ca mulți retaileri, H&M Group și-a închis operațiunile în Rusia, Belarus și Ucraina de la izbucnirea războiului. Acest lucru a avut consecințe imediate: în primele patru săptămâni ale lunii martie, vânzările nete au crescut cu doar 6 % în moneda locală, ceea ce este semnificativ mai puțin decât în ​​primul trimestru.

În primul trimestru al exercițiului său financiar care s-a încheiat la sfârșitul lunii februarie, retaileruld e fashion a înregistrat în continuare o cifră de afaceri cu 18% mai mare decât cu un an înainte. Excluzând efectele valutare, vânzările au crescut chiar cu 28%, însumând 49,17 miliarde de coroane suedeze (4,67 miliarde de euro). Cu toate acestea, Rusia a fost a doua cea mai mare piață a companiei și a reprezentat 4% din totalul vânzărilor. În total, 185 de magazine sunt acum închise, în timp ce în alte zone 42 de magazine sunt închise din cauza pandemiei de coronavirus.

Fără închiderile din Rusia, Ucraina și Belarus, vânzările în martie ar fi crescut cu11 %. H&M are acum probleme pe două dintre cele mai mari piețe ale sale: grupul s-a confruntat cu un boicot în China, când jucătorul de fast-fashion a încetat să-și mai aprovizioneze bumbac din regiunea Xinjiang.

Retail jobs

Pentru acest an, H&M Group plănuiește să deschidă 95 de magazine noi (în principal pe piețe noi din America de Sud și Europa de Est), dar și să închidă 240 de magazine. În cele din urmă, Grupul va încheia anul cu aproximativ 145 de magazine în minus. Închiderile sunt în principal pe piețe consacrate, deși compania nu spune încă unde.

Pentru primul trimestru, H&M a putut anunța cifre pozitive asupra profitului, dar nici măcar acestea nu au îndeplinit așteptările. Profitul net s-a ridicat la 217 milioane de coroane (21 de milioane de euro), ceea ce este semnificativ mai mic decât cele 89 de milioane de euro la care se așteptau analiștii.

Profitul dezamăgitor s-a datorat apariției coronavirusului între noiembrie și februarie, în timp ce grupul a făcut și investiții substanțiale în tehnologie și logistică la începutul noului an, a explicat CEO Helena Helmersson. În primul trimestru al anului trecut, retailerul suedez de îmbrăcăminte a înregistrat în continuare o pierdere de 1,07 miliarde de coroane suedeze (100 de milioane de euro).

Citeste si:
Producătorul de echipamente sportive Nike iese complet de pe piața din Rusia
Producătorul de echipamente sportive Nike iese complet de pe piața din Rusia
Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  H&M închide 240 de magazine, în ciuda revenirii la profit