Lectură de 2 minute

10 Apr 2021 - Știri și Noutăți

Retailerul de modă Guess înregistrează scăderi considerabile în afacere: pandemia a generat vânzări cu 23% mai mici

Angela Alexandru

Guess continuă să resimtă efectele generate de criza de coronavirus, astfel că brandul american de modă a trecut pe roșu, din nou, și are cifra de afaceri în scădere în ultimul exercițiu financiar.

În al patrulea trimestru, încheiat la 30 ianuarie, vânzările Guess au scăzut cu 23%, adică cu până la 648 de milioane de dolari (550 milioane de euro), notează Retail Detail.

Cifrele reprezintă rezultatul unor cereri mai mici din partea clienților pentru produsele brandului, influențați și de închiderile temporare ale magazinelor și de condițiile sau limitările din magazinele fizice, dar și de lucrul de acasă. În plus, spre sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Guess s-a confruntat cu o nouă rundă recentă de lockdown, atunci când aproximativ unul din trei magazine din întreaga lume se închidea temporar, din nou, mai ales în Europa și Canada.

Poate te interesează și Cum schimbă pandemia retailul: în 2020 un număr record de magazine au fost închise în SUA.

Pierderile retailerului Guess 

Pe parcursul întregului exercițiu financiar pierderile au fost cu mult mai serioase. Concret, veniturile Guess au scăzut cu aproape 30%, reprezentând 1,88 miliarde de dolari (1,6 miliarde de euro). Doar în Statele Unite, veniturile au avut o scădere cu până la 37%, iar în Europa și în Asia s-a înregistrat un declin de 24,6%, respectiv 32,8%.

Citeste si:
Heineken a lansat 2030 Brew a Better World, program global pentru strategia de sustenabilitate și încurajarea consumului responsabil de alcool

În total, Guess a înregistrat o pierdere operațională de 60,5 milioane de dolari (51 de milioane de euro) pentru întregul an, cu toate că a revenit pe profit în ultimul trimestru. În urmă cu un an, exista încă un profit operațional de 140,6 milioane de dolari (aproximativ 120 de milioane de euro).

Având în vedere incertitudinea provocată de criză, compania de modă evită să facă previziuni detaliate. Guess a precizat doar că se așteaptă la o „scădere de o singură cifră” în ceea ce privește vânzările pentru primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Retailerul face comparații intenționate cu anul anterior pandemiei pentru a oferi o perspectivă mai semnificativă.

CITEȘTE și despre Pierzătorii pandemiei: retailerii de fashion închid magazine pe bandă rulantă și concediază oameni.

Citeste si:
Comerțul online, vizat de o nouă directivă UE. Obligații de raportare suplimentare
Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Retailerul de modă Guess înregistrează scăderi considerabile în afacere: pandemia a generat vânzări cu 23% mai mici