Lectură de 6 minute

25 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Gucci destramă clasamentul luxului, în 2024: cum arată topul celor mai valoroase branduri din lume 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Spre surprinderea multora, sectorul bunurilor de lux a rămas rezistent în ultimul an, făcând față la tot ceea ce 2023 i-a scos în cale. În ciuda tuturor dificultăților, există încă puncte luminoase: mărci precum Gucci, Miu Miu și Ferragamo au beneficiat de o creștere a intenției de cumpărare datorită cererii reținute. Articolele de investiție continuă să fie pe primul loc, gențile rămânând cele mai cumpărate, iar consumatorii de lux din China, Japonia și Coreea de Sud nu par a fi descurajați de creșterile de preț în comparație cu omologii lor din întreaga lume.   

Sursa foto: Unsplash

În Indicele Vogue Business pentru iarna 2023/24, diferența dintre primii trei jucători din industrie și restul gamei de lux continuă să se mărească, scăzând probabilitatea de perturbare pentru aceste mărci cheie în cadrul indicilor viitori. Gucci depășește Dior în revenirea sa pe locul al doilea din iarna 2021, recâștigându-și locul de brand numărul unu în ceea ce privește omnichannel și ESG; în Indexul anterior, acești piloni au fost conduși de Burberry și, respectiv, Bottega Veneta. Între timp, Prada își împinge drumul în clasament, urcând trei poziții, iar Balenciaga reintră în top 10, notează Voguebusiness.com.

1. Louis Vuitton
LVMH

Schimbare de clasament:0

Louis Vuitton își menține pentru a patra oară consecutiv poziția de lider în topul Vogue Business Index. În ciuda faptului că este lider într-un singur pilon, rezultatele financiare ale brandului înregistrate în ediția de primăvară/vară și performanțele solide și constante ale tuturor celorlalți piloni fac ca Gucci și Dior să se lupte pentru a-i depăși.

2. Gucci
Kering

Schimbare de clasament: +1

Citeste si:
Prada intră în lumea cosmeticii cu L'Oréal pentru a dezvolta o linie de parfumuri de lux
Prada intră în lumea cosmeticii cu L'Oréal pentru a dezvolta o linie de parfumuri de lux

În ciuda unei scăderi a vânzărilor în octombrie anul trecut, Gucci revine pe locul al doilea în Vogue Business Index pentru prima dată din iarna 2021. Brandul recuperează poziția de top în cadrul omnichannel și ESG, în timp ce numirea lui Sabato De Sarno ca director de creație începe să dea roade în pilonul digital, Gucci devenind cel mai performant brand pe Vogue Runway.

3. Dior
LVMH

Schimbare în clasament: -1

Dior rămâne liderul incontestabil în pilonul digital, continuând să crească pe majoritatea platformelor de socializare, datorită unei strategii extinse de ambasadori și a conținutului care nu se regăsește pe platformă. În timp ce Dior este marca de lux pe care consumatorii sunt cel mai predispuși să o cumpere, o provocare pentru casă va fi menținerea acestui statut iconic pe măsură ce obiceiurile de cheltuieli în branduri de lux devin mai fragmentate, pe fondul creșterii precauției.

4. Chanel
Chanel Limited

Schimbare de clasament: +1

Pentru consumatorii de lux, Chanel este asociat cu moștenirea și statutul, ceea ce susține poziția sa ca fiind cea mai emblematică marcă din cadrul Vogue Business Index. Cu toate acestea, în afară de această percepție, brandul rămâne în urma celor trei branduri care se află mereu în top trei din Index. Investițiile în comunicarea politicilor sale ESG, precum și în ofertele sale omnichannel, ar face ca Chanel să ocupe un loc mai competitiv.

5. Prada
Prada

Schimbare de clasament: +3

Traiectoria ascendentă a Prada continuă în iarna 2023/24, ceea ce o face să fie cea mai mare creștere din top 10. O abilitate de a impulsiona implicarea TikTok asigură hype-ul mărcii pe platformele digitale, în timp ce influența susținută a Miucciei Prada în calitate de codirector de creație lucrează pentru a proteja atracția patrimonială a mărcii.

6. Hermès
Hermès International

Schimbare de clasament: +1

În ciuda provocărilor economice cu care se confruntă consumatorii de lux, intenția de cumpărare pentru Hermès rămâne puternică. Marca a raportat o performanță financiară pozitivă în trimestrul al treilea, reflectând stabilitatea categoriei sale principale: gențile de mână. Punguțele râvnite ale casei au rezistat scăderilor din alte categorii de lux datorită calității impresionante a investițiilor lor. Hermès continuă să se bucure de statutul său și de atractivitatea patrimoniului, precum și de încrederea pe care o au consumatorii săi.

7. Burberry
Burberry

Schimbare în clasament: -1

Impactul pozitiv al lui Daniel Lee la Burberry devine și mai evident, consumatorii de lux arătând o probabilitate crescută de a cumpăra brandul în comparație cu acum șase luni. Cu toate acestea, deși cel de-al doilea spectacol al directorului de creație s-a bucurat de un grad ridicat de implicare online, o parte din entuziasmul inițial a dispărut, iar performanța comparativă a mărcii pe majoritatea canalelor sociale începe să scadă.

8. Saint Laurent
Kering

Schimbare în clasament: -4

După ce a urcat anterior pe poziția a patra în ediția de primăvară/vară 2023, în indicele de iarnă 2023/24, Saint Laurent a coborât pe locul opt. Consecință a unui angajament online redus, această coborâre se bazează pe o tracțiune slabă pe rețelele sociale și pe Vogue Runway - dar nu ar trebui să fie un motiv de îngrijorare. Atât intenția de cumpărare a brandului, cât și promovarea acestuia în rândul prietenilor și familiei continuă să crească. Atractivitatea sa comercială rămâne puternică.

9. Ralph Lauren

Ralph Lauren
Schimbare în clasament: 0

Ralph Lauren este una dintre singurele două mărci din top 10 - alături de Louis Vuitton - care își păstrează locul nouă. Marca americană a compensat declinul opiniilor consumatorilor cu creșteri ale performanței digitale, iar orientarea sa spre lux dă roade pe platformele tehnologice occidentale, precum și pe Vogue Runway, unde revenirea mărcii la Săptămâna Modei de la New York a crescut gradul de implicare. Investițiile suplimentare în platformele sociale chinezești îi vor consolida poziția.

10. Balenciaga
Kering

Schimbare de clasament: +1

Balenciaga reintră în top 10 după ce a căzut cinci locuri în primăvară/vară. Intenția de cumpărare a fost un domeniu cheie de îmbunătățire pentru marcă, alături de creșterea sa de cinci locuri în pilonul digital. Spectacolul SS24 al mărcii a înregistrat un grad de implicare aproape dublu față de AW23 (monitorizat în indicele primăvară/vară), angajamentul mărcii față de directorul de creație Demna dând roade.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Gucci destramă clasamentul luxului, în 2024: cum arată topul celor mai valoroase branduri din lume