Lectură de 4 minute

04 Mai 2023 - Știri și Noutăți

Grupul Electrolux anunță că și-a redus cu 82% emisiile de gaze cu efect de seră din operațiunile directe și indirecte

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Grupul Electrolux anunță că și-a redus cu 82% emisiile de gaze cu efect de seră din operațiunile directe și indirecte și cu 25% emisiile rezultate din utilizarea directă a produselor electrocasnice. Conform strategiei de sustenabilitate, For the Better 2030, compania și-a setat aceste ținte ambițioase pentru anul 2025, așadar rezultatele înregistrate confirmă faptul că Electrolux și-a îndeplinit obiectivele climatice bazate pe știință, cu trei ani mai devreme decât era planificat. 

Sursa foto: Facebook

Obiectivele au fost setate ca urmare a Inițiativei obiectivelor stabilite pe criterii științifice (SBTi), dezvoltată în cadrul Acordului de la Paris de a limita încălzirea globală, angajament susținut și de Electrolux. Eforturile companiei de a contribui la protejarea climei sunt publicate în cel mai recent raport de sustenabilitate lansat de grupul Electrolux, pentru anul 2022.

Electrolux și-a luat angajamentul de a contribui la protejarea climei printr-o serie de obiective: să reducă emisiile de gaze cu efect de seră din operațiuni cu 80% și emisiile rezultatele din utilizarea produselor cu până la 25%, până în 2025, urmând ca pe termen lung, până în 2050, să devină o companie neutră din punct de vedere climatic, cu zero emisii de carbon.

Aceste ținte au fost setate în 2015 și revizuite și aprobate în 2018, de către Inițiativa obiectivelor stabilite pe criterii științifice (SBTi).

Principalele rezultate înregistrate de grupul Electrolux în 2022

  • 98% din energia electrică utilizată în operațiunile globale provine din surse regenerabile;
  • 35% din transportul mărfurilor maritime au utilizat combustibili mai durabili;
  • 124.000 de persoane implicate în proiecte de educație cu privire la obiceiurile alimentare durabile, prin intermediul Fundației Electrolux Food, din 2016 și până în prezent;
  • în 2022, Fundația Electrolux Food a lansat o platformă prin care le oferă profesorilor surse informaționale de a educa copiii cu privire la integrarea unor obiceiuri durabile în alimentație. Până în prezent, 88.000 de copii din întreaga lume au luat parte la programul Food Heroes, lansat de asemenea și în România.

Demersurile companiei de a oferi soluții mai bune

24% din totalul electrocasnicelor vândute de grupul Electrolux și 39% din profitul brut au fost generate de produsele care au o eficiență ridicată în ceea ce privește consumul de apă și energie, o creștere de 5% față de anul anterior;

  • 70% plastic reciclat utilizat în cavitatea interioară a noilor frigidere incorporabile;
  • 4.000 de componente testate pentru conformitate chimică;
  • aproape 98% din totalul deșeurile produse de unitățile de producție au fost fie reutilizate, fie recuperate. Pe termen lung, compania își propune să ajungă la zero deșeuri transportate la gropile ecologice.
  • până la sfârșitul anului 2022, 55% din fabricile Grupului Electrolux au fost certificate „Zero Waste to Landfill” - un program intern, prin care compania își propune până în 2025 să recicleze și recupereze până la 99% din deșeurile generate de unitățile de producție din întreaga lume.
  • Inovații tehnologice pentru a le oferi consumatorilor o viață mai bună:
  • Lansarea frigiderului cu tehnologiile Cooling 360 și ColdSense, care contribuie la păstrarea îndelungată a prospețimii ingredientelor și astfel la reducerea risipei de alimente;
  • Lansarea primului aspirator fără vopsea în vederea reducerii consumului de substanțe chimice și materiale folosite și a impactului energetic;
  • Lansarea unei game de mașini de spălat cu încărcare frontală care economisește în medie peste 450 de litri de apă pe an, comparativ cu o mașină de spălat cu încărcare superioară;
  • Lansarea campaniei globale Break the Pattern, care a ajuns la milioane de consumatori, în vederea promovării unor obiceiuri durabile de spălare a rufelor;

În ceea ce privește amprenta de carbon asupra mediului, Electrolux și-a propus ca până în 2030 să devină o companie cu operațiuni neutre din punct de vedere climatic, prin integrarea unor surse regenerabile și optimizarea consumului de energie energetică.

Printre obiectivele setate de companie se află și îmbunătățirea eficienței energetice în cadrul unităților de producție și depozite, cu o creștere de 12,5% până în 2025 (nivel de referință 2020), optimizarea consumului de apă cu până la 25% (nivel de referință 2020), dar și creșterea proporției de energie regenerabilă pentru operațiunile grupului la 65% până în 2025.

Compania Electrolux oferă soluții atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional - produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragazuri, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe.

Citeste si:
Ciorba PETscărească, un nou preparat din Delta Dunării, ”inaugurat” de Electrolux România
Ciorba PETscărească, un nou preparat din Delta Dunării, ”inaugurat” de Electrolux România

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Grupul Electrolux anunță că și-a redus cu 82% emisiile de gaze cu efect de seră din operațiunile directe și indirecte