Lectură de 7 minute

03 Aug 2022 - Știri și Noutăți

Grupul Carrefour anunță rezultate solide în primul semestru al anului 2022

Otilia Caloian

Abonează-te pe  

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru prima jumătate a anului, înregistrând o creÈ™tere a vânzărilor cu 13,2% comparativ cu aceeaÈ™i perioadă a anului trecut, un avans de 22% al sectorului de e-commerce È™i un ROI în creÈ™tere cu 10%. Valorile pieÈ›ei locale în termeni comparabili (+4,1% pentru H1 È™i 6,4% pentru Q2) poziÈ›ionează Carrefour România pe poziÈ›ia a doua ca evoluÈ›ie a cifrei de afaceri pe plan european.

Grupul Carrefour a înregistrat rezultate puternice în prima jumătate a anului, concentrându-se pe satisfacÈ›ia clienÈ›ilor înainte de toate È™i câÈ™tigând cote de piață reprezentative în țările cheie ale grupului: FranÈ›a, Spania È™i Brazilia. Grupul È™i-a menÈ›inut angajamentul asumat la începutul anului: protejarea puterii de cumpărare a consumatorilor È™i consolidarea modelului economic, printr-o strategie de preÈ› granulară È™i un control strict al costurilor. Acestea s-au tradus într-o marjă ROI stabilă de 2,1% pe parcursul semestrului È™i o îmbunătățire semnificativă de +110 milioane euro a fluxului de numerar net disponibil.

„În contextul inflaÈ›iei accelerate, Carrefour a înregistrat o performanță robustă, cu rezultate în creÈ™tere, demonstrând că modelul de business este unul solid, iar strategia comercială este relevantă pentru consumatori, având o cotă de piață ascendentă în toate regiunile cheie. AÈ™a arată rezultatul unei mobilizări excelente a echipelor È™i ne permite să ne uităm la a doua jumătate a anului cu încredere, păstrând totuÈ™i un control strict al costurilor. În acelaÈ™i timp, grupul îÈ™i continuă procesul de transformare. AchiziÈ›ia Grupo BIG este finalizată È™i facem progrese rapide la nivel de grup pentru integrare. Am anunÈ›at recent vânzarea Carrefour Taiwan către partenerul nostru, Uni-President, care va fi o operaÈ›iune generatoare de valoare pentru grup. Continuăm să implementăm planul nostru digital, cu un progres semnificativ pentru Carrefour Links. De asemenea, ne întărim angajamentul CSR printr-o abordare proactivă pentru a reduce, printre altele, consumul de energie. Carrefour continuă să progreseze È™i îÈ™i va prezenta, pe 8 noiembrie, noul plan strategic pentru traiectoria de business cu orizont 2026 È™i ambiÈ›iile pe termen lung”, a declarat Alexandre Bompard, Chairman È™i CEO Grup Carrefour.

Cum face față inflației

AÈ™a cum era de aÈ™teptat, indicii preÈ›urilor de consum s-au accelerat treptat în toate țările Grupului, reflectând inflaÈ›ia materiilor prime, costurile de producÈ›ie È™i costurile de distribuÈ›ie. În acest context, comportamentele de consum s-au dovedit a fi reziliente. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a observat o uÈ™oară modificare a comportamentului de cumpărare, în special în țările europene în care inflaÈ›ia este cea mai pronunÈ›ată, cum ar fi Spania È™i România, reflectând atenÈ›ia tot mai mare a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare. Carrefour răspunde printr-o serie de măsuri precum:

1. diversitatea de formate, în special cele care oferă cele mai mari reduceri (hipermarketuri, Supeco)

2. produse marcă proprie Carrefour, precum È™i gama îmbunătățită de produse Simpl'. Ponderea produselor cu etichetă privată a crescut în conformitate cu evoluÈ›ia istorică, iar acum reprezintă mai mult de 32% din vânzări

3. o poziÈ›ionare competitivă a preÈ›urilor pe cele mai sensibile produse de bază pentru clienÈ›i, cum ar fi, de exemplu, prin campaniile “Bonul de Weekend” în România sau “30 de produse pentru 30 euro” în FranÈ›a

4. atractivitatea programului de loialitate È™i consolidarea dinamicii promoÈ›ionale, atât în ceea ce priveÈ™te numărul de promoÈ›ii, cât È™i la nivel de reduceri de preÈ›.

Citeste si:
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 
S-a deschis încă un mall în România: peste 100 de milioane de euro investiți în noul centru comercial 

Trimestrul al doilea al anului se închide de asemenea cu rezultate solide. Vânzările grupului au crescut cu 7,3% în termeni comparabili (LFL) în Q2 (+8,1% LFL în categoria alimente, +2,9% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflaÈ›iei, È™i relevanÈ›a modelului multi-format È™i omnichannel. Această performanță a fost obÈ›inută pe o bază comparabilă deja ridicată, cu +3,6% LFL în Q2 2021 È™i +6,3% în Q2 2020.

Costurile de distribuÈ›ie s-au îmbunătățit la 15,3% din vânzările nete, față de 16,3% în H1 2021, în ciuda unei creÈ™teri semnificative a costurilor legate de materiile prime (energie, hârtie etc.). Acestea au beneficiat de un impuls bun al vânzărilor È™i de planuri de reducere a costurilor. Veniturile operaÈ›ionale recurente (ROI): +10,0% sau +1,6% la curs valutar constant (efectul valutar a fost pozitiv, în special datorită aprecierii Realului brazilian). Marja operaÈ›ională a fost de 2,1%, în linie cu H1 2021.

Carrefour vrea să fie lider mondial în retailul digital

Carrefour È™i-a propus să fie lider mondial în retailul digital. Carrefour Links continuă să crească rapid, cu 302 parteneri activi la sfârÈ™itul lunii iunie față de 235 la sfârÈ™itul lunii aprilie È™i o contribuÈ›ie tot mai mare la ROI. Digitalizarea serviciilor financiare, condusă de Brazilia, progresează în concordanță cu aÈ™teptările. ComerÈ›ul electronic a continuat să crească pe o bază comparabilă ridicată, cu o creÈ™tere de +16% a GMV în H1 2022. Q2 a înregistrat o acceleraÈ›ie cu +22% creÈ™tere după +10% în Q1.

Valoarea pieÈ›ei locale în termeni comparabili (+4,1%) poziÈ›ionează România pe locul 2 la nivel European pentru H1 în ceea ce priveÈ™te evoluÈ›ia cifrei de afaceri. În Q2, Carrefour România a progresat puternic încă o dată, cu o creÈ™tere de 6,4% în termeni comparabili (LFL), după creÈ™terea de 8,4% în Q2 2021.

Carrefour România, locul doi în Europa la creÈ™tere

În conformitate cu strategia globală È™i viziunea omnichannel, Carrefour România închide al doilea trimestru al anului 2022 cu 377 de magazine în toate formatele la sfârÈ™itul lunii iunie 2022 - hipermarket, market È™i express, precum È™i prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse. Astfel, în prima jumătate a anului, Carrefour a continuat expansiunea cu 11 deschideri de magazine, dintre care un discounter (Supeco) È™i 10 Carrefour Express, alături de o extindere a amprentei digitale, printr-un nou partener strategic în e-commerce, Glovo România, care completează parteneriatul puternic existent deja cu Bringo în acest segment. Cifrele înregistrate continuă trendul ascendent al business-ului, după ce Carrefour a înregistrat în 2021 o creÈ™tere a cifrei de afaceri de 2%, comparativ cu 2020, ajungând la un total de 2,3 miliarde euro.

"Principala provocare cu care ne-am confruntat anul acesta, ca orice retailer din Europa, a fost gestionarea inflaÈ›iei. Prioritatea noastră a fost să reducem constrângerile care au impactat puterea de cumpărare a clienÈ›ilor noÈ™tri, printr-o ofertă extinsă de produse marcă proprie È™i de prim preÈ›, precum È™i activări comerciale. Am investit toate efectele pozitive generate de disciplina noastră de control al costurilor în preÈ›urile noastre pentru a ne menÈ›ine competitivitatea È™i marjele de operare. În acest sens, portofoliul de etichete proprii s-a extins pe tot parcursul anului, cu peste 125 de articole noi lansate în H1 È™i acoperă 91% din totalul vânzărilor de produse noi. Ne bucurăm că am reuÈ™it să aducem o contribuÈ›ie pozitivă la nivel de grup cu sprijinul celor 16.000 de colegi ai noÈ™tri. Vom continua să ne consolidăm strategia multiformat È™i transformarea digitală pentru a ne conecta mai bine cu clienÈ›ii noÈ™tri È™i pentru a ne continua creÈ™terea consecventă", a declarat Régis Moratin, CFO Carrefour România.

Cu peste 370 de magazine, Carrefour România operează în È›ara noastră prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus OperaÈ›ional S.R.L .È™i Supeco Investment S.R.L.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Grupul Carrefour anunță rezultate solide în primul semestru al anului 2022