Lectură de 2 minute

21 Sep 2022 - Știri și Noutăți

Global Dairy Top 20: Francezii, lideri mondiali în sectorul lactatelor

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

2021 a fost un an bun pentru cele mai mari 20 de companii producătoare de lactate din lume, care au înregistrat creșteri semnificative ale cifrei de afaceri, după pandemie. Francezii ocupă în continuare primele poziții, cu Lactalis, lider, și Danone, pe locul trei, în timp ce elvețienii de la Nestle se află pe poziția secundă. Nu în ultimul rând, trebuie remarcată ofensiva asiaticilor, care au urcat spectaculos în clasament.

Vânzările puternice în retail susținute de o cerere ridicată de produse lactate la nivel global s-au făcut simțite și în cifra de afaceri a marilor jucători prezenți pe piață, mai ales că și prețurile s-au majorat semnificativ.

De altfel, nici nu este de mirare, până la urmă, în condițiile în care producția a fost mai mică în principalele regiuni exportatoare, în contextul unei cereri foarte mari venite din partea Chinei, potrivit raportului Global Dairy Top 20, 2022, realizat de Rabobank.

A fost un an bun și din punct de vedere al tranzacțiilor, ceea ce a permis, de exemplu, intrarea companiei Froneri din Marea Britanie, în top 20 de jucători la nivel mondial, în timp ce Kraft Heinz (SUA) a ieșit din top.

Liderul mondial este în continuare compania Lactalis, cu o cifră de afaceri de 22,6 miliarde euro, în 2021. Francezii sunt prezenți și pe piața din România, unde sunt lideri de piață cu cele patru branduri afate în portofoliu: Albalact, Covalact, LaDorna și Rarău.

Poziția secundă este ocupată de Nestle - 18 miliarde de euro, urmată la mica distanță de Danone – 17,7 miliarde euro, ambele companii fiind prezente și pe piața românească.

În Topul Rabobank urmează apoi Dairy Farmers of America (SUA) – 16,3 miliarde de euro, urmată de Yili (China)– 15,4 miliarde euro, Fonterra (Noua Zeelandă ) - 12,5 miliarde euro, Mengniu (China) – 11,6 miliarde euro, FrieslandCampina (Olanda) – 11,5 miliarde euro, un jucător important și pe piața din România, Arla Foods (Danemarca/Suedia) - 11,2 miliarde euro, Saputo (Canada) - 9,6 miliarde euro, Unilever (Olanda) – 7 miliarde euro, Savencia- 5,6 miliarde euro, Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd – 5,3 miliarde euro, Sodiaal – 5 miliarde euro, Meiji (Japonia – 5 miliarde euro, Agropur (Canada) – 4,9 miliarde euro, Müller (Germania) – 4,9 miliarde euro, DMK (Germania)- 4,4 miliarde euro, Schreiber Foods (USA) – 4,3 miliarde euro și Froneri (Marea Britanie) – 4,2 miliarde euro.

Companiile prezente în top au realizat, anul trecut, o cifră de afaceri mai mare cu 5%, comparativ cu anul anterior, în timp ce tranzacțiile s-au menținut la un nivel similar celui din 2020. Anul acesta, însă, trendul a fost descendent, în primul semestru, fiind înregistrate doar 10 oferte, față de 30, în 2021.

Citeste si:
Proiectul prin care Danone colectează lapte de la producători locali, o investiție de 7 milioane de euro
Proiectul prin care Danone colectează lapte de la producători locali, o investiție de 7 milioane de euro

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Global Dairy Top 20: Francezii, lideri mondiali în sectorul lactatelor