Vânzările puternice în retail susținute de o cerere ridicată de produse lactate la nivel global s-au făcut simțite și în cifra de afaceri a marilor jucători prezenți pe piață, mai ales că și prețurile s-au majorat semnificativ.
De altfel, nici nu este de mirare, până la urmă, în condițiile în care producția a fost mai mică în principalele regiuni exportatoare, în contextul unei cereri foarte mari venite din partea Chinei, potrivit raportului Global Dairy Top 20, 2022, realizat de Rabobank.
A fost un an bun și din punct de vedere al tranzacțiilor, ceea ce a permis, de exemplu, intrarea companiei Froneri din Marea Britanie, în top 20 de jucători la nivel mondial, în timp ce Kraft Heinz (SUA) a ieșit din top.
Liderul mondial este în continuare compania Lactalis, cu o cifră de afaceri de 22,6 miliarde euro, în 2021. Francezii sunt prezenți și pe piața din România, unde sunt lideri de piață cu cele patru branduri afate în portofoliu: Albalact, Covalact, LaDorna și Rarău.
Poziția secundă este ocupată de Nestle - 18 miliarde de euro, urmată la mica distanță de Danone – 17,7 miliarde euro, ambele companii fiind prezente și pe piața românească.
În Topul Rabobank urmează apoi Dairy Farmers of America (SUA) – 16,3 miliarde de euro, urmată de Yili (China)– 15,4 miliarde euro, Fonterra (Noua Zeelandă ) - 12,5 miliarde euro, Mengniu (China) – 11,6 miliarde euro, FrieslandCampina (Olanda) – 11,5 miliarde euro, un jucător important și pe piața din România, Arla Foods (Danemarca/Suedia) - 11,2 miliarde euro, Saputo (Canada) - 9,6 miliarde euro, Unilever (Olanda) – 7 miliarde euro, Savencia- 5,6 miliarde euro, Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd – 5,3 miliarde euro, Sodiaal – 5 miliarde euro, Meiji (Japonia – 5 miliarde euro, Agropur (Canada) – 4,9 miliarde euro, Müller (Germania) – 4,9 miliarde euro, DMK (Germania)- 4,4 miliarde euro, Schreiber Foods (USA) – 4,3 miliarde euro și Froneri (Marea Britanie) – 4,2 miliarde euro.
Companiile prezente în top au realizat, anul trecut, o cifră de afaceri mai mare cu 5%, comparativ cu anul anterior, în timp ce tranzacțiile s-au menținut la un nivel similar celui din 2020. Anul acesta, însă, trendul a fost descendent, în primul semestru, fiind înregistrate doar 10 oferte, față de 30, în 2021.