Lectură de 3 minute

03 Sep 2021 - Știri și Noutăți

Ghidul Shopping Season 2021: sfaturi despre cum pot fi crescute vânzările și pot fi atrași clienți noi

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Ghidul Shopping Season 2021 lansat de Optimized, agenție specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce, prezintă oportunitățile pe care le au comercianții pentru a-și crește prezența și vânzările în online. Următoarea perioadă va fi marcată de o creștere a cererii în sectorul de comerț, de la Back to School până la perioada Crăciunului, iar următoarele săptămâni din septembrie sunt o perioadă favorabilă de pregătire pentru perioadele aglomerate din zona de retail.

 

Anul 2020 a fost unul fără precedent cu privire la vânzările online, cu 1,1 trilioane de dolari în vânzări globale și în creștere cu 50% față de anul anterior. În urma cercetărilor, Google afirmă că trendul cumpărăturilor online va rămâne și în 2021, deoarece consumatorii caută tot mai multe idei de cumpărături în mediul online.

Pandemia a accelerat modul în care oamenii cumpără, iar în 2020 România a ajuns la 2,3% vânzări în retail, potrivit unui studiu realizat de Euromonitor prezentat de Google România

De asemenea, cumpărătorii au nevoie de ajutor, având în vedere varietatea brandurilor și complexitatea procesului de cumpărare, mai ales că barierele dintre offline și online au dispărut complet. Cumpărătorii doresc să le fie respectată încrederea acordată brandurilor. Astfel că, pe timpul pandemiei, loialitatea a crescut, iar 72% din persoanele intervievate au spus că ar prefera să cumpere de la același retailer în continuare.

Comportamentul cumpărătorilor în 2021 în România

Comportamentul cumpărătorilor din România în 2021 s-a schimbat. Astfel, 90% dintre românii intervievați vor rămâne cu acest comportament nou dobândit pe perioada pandemiei, conform studiului Google Smart Shopper Research,

  • Disponibilitatea produsului este importantă în alegerea online vs. offline;

  • Peste 50% din produsele din categoriile electronics și home & garden, urmate de fashion cu 36%, au fost descoperite online;

  • Loialitatea consumatorilor a crescut pe timp de pandemie, însă aceștia afirmă că sunt dispuși să exploreze ceva nou;

    Citeste si:
    Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
    Polonezii de la Pepco, dezamăgiți de vânzările slabe. Retailerul va deschide încă 400 de magazine în 2024
  • 50% din volumul de click-uri din retail se datorează Google Shopping;

  • Rapiditatea și prețul, urmate de confort și disponibilitate, sunt factorii care ar determina o schimbare de brand;

  • Oamenii descoperă și cumpără prin social media mai mult ca oricând.

Este importantă relația cu utilizatorii în timp ce aceștia navighează pe internet, astfel că este recomandată conectarea cu consumatorii prin intermediul videoclipurilor, deoarece pot trece de la o căutare pasivă la cumpărături active când un produs îi interesează și îi motivează să afle mai multe.

Prezența brandurilor în social media în 2021

Mai mult, este importantă prezența brandurilor în social media. De altfel, cea mai mare provocare a celor care au luat parte la un studiu realizat de Facebook pare să fie găsirea unui cadou potrivit pentru cei dragi, motiv pentru care în preajma sărbătorilor simt nevoia să se inspire cu ajutorul rețelelor sociale.

TikTok își continuă trendul ascendent și în 2021, după ce a fost cea mai descărcată aplicație de social media din lume în 2020. În România depășește în acest moment numărul de utilizatori activi de pe Instagram.

Trebuie să inspirăm consumatorii încă din momentul în care ne descoperă și să oferim informații clare despre produsele și ofertele noastre. Business-urile trebuie să creeze o experiență de cumpărare ireproșabilă, peste așteptările consumatorului, de la funcționalitățile din aplicație până la diversitatea de opțiuni de livrare.

În 2021, sărbătorile se vor baza pe personalizare și pe o experiență digitală cât mai intuitivă. De altfel, companiile trebuie să își pregătească produsele și ofertele în avans, pentru cei care încep devreme să caute cele mai bune oferte”, a declarat Mădălina Stănescu, fondatoarea Optimized.

Optimized este o agenție din România specializată în campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce. Portofoliul agenției cuprinde magazine online și oferă consultanță prin specialiștii PPC și traineri certificați Google. Agenția este fondată de Mădălina Stănescu, consultant în Digital Marketing, cu o experiență de peste 12 ani în domeniu și antreprenor ecommerce.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Ghidul Shopping Season 2021: sfaturi despre cum pot fi crescute vânzările și pot fi atrași clienți noi