Lectură de 5 minute

11 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Furnizorul de sisteme de colectare TOMRA a inaugurat un nou centru logistic în București, pentru SGR

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Peste 6 miliarde de ambalaje pentru băuturi se estimează a fi gestionate anual de Sistemul Garanție-Returnare în România. Conform legislației, începând cu 30 noiembrie 2023, producătorii de băuturi și comercianții vor avea noi obligații privind colectarea și reciclarea ambalajelor pentru băuturi.  

Sursa foto: TOMRA

Cu doar cinci luni până la lansarea noului sistem național de colectare și reciclare a ambalajelor pentru băuturi, TOMRA, furnizor global de sisteme automate de colectare, a deschis un nou centru logistic de 4.000 de metri pătrați lângă București.

Primul centru logistic național al companiei va asigura în principal funcționarea și întreținerea echipamentelor care automatizează preluarea post-consum a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclarii, deservind întreaga rețea de sisteme de colectare TOMRA din România.

Centrul logistic de 4.000 de metri pătrați a fost construit la cele mai înalte standarde de siguranță și include o platformă pentru încărcarea și descărcarea a până la 50 de camioane pe zi. De aici, atât sistemele de colectare TOMRA, cât și piesele de schimb pentru întreținerea acestora, sunt livrate la punctele de returnare SGR din toată țara, asigurând costuri reduse și timpi de intervenție optimi pentru comercianți.

TOMRA a deschis o filială în România în 2021 și a dezvoltat rapid o rețea națională de service și mentenanță, cu tehnicieni și flote în fiecare județ, gata să sprijine comercianții care vor opera punctele de returnare.

Pregătirile pentru Sistemul Garanție-Returnare din România se intensifică pentru toți participanții la sistem, pe măsură ce se apropie data lansării din noiembrie. Administratorul SGR, ReturRO, a anunțat în luna iunie că peste 60.000 de companii s-au înregistrat deja pe platforma online a sistemului.

Un proiect de anvergura SGR în România are nevoie nu doar de o legislație bine gândită, dar și de implicarea și sprijinul tuturor instituțiilor, al RetuRO - administratorul SGR, al micilor și marilor comercianți, precum și al consumatorilor. De aceea, TOMRA COLLECTION ROMANIA a deschis deja primul său centru logistic de suport și mentenanță la nivel național, care deservește întreaga rețea de sisteme, printr-o echipă de intervenție formată din tehnicieni cu înaltă calificare, cu o experiență de peste 10 ani în întreținerea RVS-urilor și o flotă de intervenții cu acoperire națională.

Dorin Mihai, Director TOMRA Collection România

Citeste si:
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare
Fornetti s-a alăturat Munch, aplicația care a salvat aproape 380 de kilograme de mâncare în prima lună de la lansare

TOMRA este un partener de încredere pentru comercianți în întreaga lume, cu aproximativ 82.000 de automate de preluare (RVS) instalate în 60 de piețe, care colectează anual peste 45 de miliarde de ambalaje pentru băuturi în întreaga lume.

Noi reguli pentru colectarea și reciclarea ambalajelor pentru băuturi în România: plastic, sticlă și metal

Sistemul Garanție-Returnare din România vizează ambalajele primare de unică folosință, de sticlă, plastic sau metal pentru băuturi, cu volume cuprinse între 0,1 L și 3 L. Consumatorii vor plăti o garanție de 50 bani la achiziționarea unei băuturi și o vor recupera în momentul predării ambalajelor post-consum într-unul din punctele de returnare organizate de comercianți.

Conform legislației în vigoare, toți comercianții care vând băuturi în ambalaje SGR, indiferent de dimensiunea suprafeței de vânzare, vor avea obligația să organizeze puncte de returnare, oferind astfel consumatorilor accesibilitatea la sistem prin posibilitatea de a returna facil ambalajele și de a-și recupera garanția.

TOMRA a dezvoltat soluții de preluare a ambalajelor pentru toate tipurile de comercianți, atât pentru cei cu suprafețe de vânzare foarte mici, RVS-urile avand o amprentă la sol de numai 0,6 m2, cât și pentru marile lanțuri de retail cu suprafețe de vânzare de mii de metri pătrați, pentru care sistemele TOMRA pot gestiona până la 100 de tipuri de ambalaje de băuturi simultan.

Programele SGR au dus la o creștere semnificativă a ratei de colectare a ambalajelor de plastic în Europa: țările care au implementat programe SGR ating o rată de colectare medie de 94%, față de 47% în țările fără astfel de sisteme.

Sistemul Garanție-Returnare din România este unul dintre cele mai cuprinzătoare programe de management al ambalajelor pentru băuturi din Europa, datorită scopului extins, granularității și dimensiunii sale. Peste 6 miliarde de ambalaje pentru băuturi vor fi colectate și reciclate anual prin Sistemul Garanție-Returnare, fiind astfel deviate de la gropile de gunoi și reintroduse în economia circulară.

Fondată în 1972, TOMRA oferă soluții automate de colectare a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclării de tip Clean Loop Recycling, colectând ambalaje de metal, plastic și sticlă pentru a fi reutilizate și reciclate în ambalaje noi. Cu aproximativ 82.000 de sisteme instalate în peste 60 de piețe, sistemele TOMRA colectează anual la nivel mondial peste 45 de miliarde de ambalaje pentru băuturi, post consum, în vederea reciclarii Clean Loop. Astfel se reduce dependența de materiile prime virgine, diminuand cantitatea de ambalaje pentru băuturi care ajung pe străzi, în oceane și gropi de gunoi.

Sistemele integrate TOMRA, de echipamente, soluții digitale și servicii, facilitează contribuția industriei, operatorilor de sisteme, a comercianților și consumatorilor pentru o planetă mai sustenabilă.

TOMRA Collection face parte din TOMRA Group, care numără peste 5000 de angajați la nivel global și este listat la Bursa de Valori din Oslo.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Furnizorul de sisteme de colectare TOMRA a inaugurat un nou centru logistic în București, pentru SGR