În privința celor mai populare categorii de produse achiziționate recent, clasamentul este condus de fructe, legume și produse lactate, menționate de 86% dintre respondenți, urmate de carne, cu o pondere de 75%.
Băuturile non alcoolice sunt achiziționate de 69% dintre respondenți. De asemenea, conform datelor, produsele congelate (e.g legume, fructe, etc.) au devenit un “must-have” pentru 60% dintre respondenți. Însă, băuturile alcoolice (49%) se clasează pe ultimele locuri, ceea ce poate indica o dorință a românilor de a-și diversifica alimentația într-un mod mai sănătos.
Alimentele consumate în ultima săptămână
Dacă ar fi să creionăm un profil al consumatorului din categoria analizată, în funcție de tipul de produs recent consumat, se poate observa că, în general, respondenții din categoria de vârstă 45-55 de ani sunt cei care consumă cel mai mult carne (70%), în timp ce tinerii de până în 24 de ani, consumă aceste produse într-o măsură mai mică decât toate celelalte categorii de vârstă (48%).
În ceea ce privește segmentul produse lactate, pe categorii de gen, targetul este reprezentat de femei (74% - comparativ cu 64% bărbați), în timp ce pentru fructe și legume topul consumatorilor este condus de persoanele din categoria de vârstă + 55 de ani.
Metodologie: 1014 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 11.11 – 15.11.2021.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.