Lectură de 3 minute

05 Sep 2023 - Știri și Noutăți

Freshful by eMAG: clienții plasează cu 20% mai multe comenzi în zilele caniculare sau ploioase 

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Disconfortul resimțit de oameni în zilele cu condiții meteo nefavorabile, precum caniculă sau ploi, are efecte și asupra comportamentului la cumpărături. Astfel, clienții Freshful by eMAG au preferat cumpărăturile online, în defavoarea celor din magazinele fizice și au plasat cu până la 20% mai multe comenzi în zilele toride sau ploioase decât în cele cu vreme normală.  

 

Sursa foto: Freshful

Oamenii aleg cumpărăturile online pentru că pot fi făcute rapid, fără să mai fie nevoie să părăsească locuința și sunt un avantaj inclusiv în perioadele cu vreme rea sau disconfort termic. În ultimele trei luni, vizitele în platforma Freshful by eMAG în zilele cu vreme neprietenoasă au crescut.

Mai mult, oamenii au ales ca în aceste zile să pună mai multe produse în coșul de cumpărători. În medie, valoarea unui bon de cumpărături a ajuns să fie și cu până la 10% mai mare decât în zilele cu vreme prielnică.

„Am observat că starea vremii poate fi un factor care influențează comportamentul la cumpărături, în sensul în care oamenii aleg ca în zilele cu vreme neprietenoasă să facă cumpărăturile mai degrabă online. Dacă vorbim, de exemplu, de perioade cum a fost în această vară, când am avut parte de zile caniculare sau furtuni, observăm o creștere a interesului pentru comenzile online. Unii clienți au comandat în aceste zile neprietenoase pentru prima dată, iar un procent ridicat dintre aceștia au revenit și au devenit clienți fideli”, a declarat Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG.

3 din 4 comenzi sunt plasate prin intermediul aplicației mobile

În medie, 3 din 4 comenzi sunt plasate prin intermediul aplicației mobile, însă în zilele cu condiții meteo nefavorabile, pe lângă creșterea numărului de instalări al aplicației, crește și numărul comenzilor plasate de pe desktop.

Acest lucru arată că unii clienți comandă direct de pe calculator, laptop sau tableta de acasă. Nevoia de a ieși din casă pentru un drum la supermarket, brutărie, măcelărie sau băcănie este astfel înlocuită de o comandă online, care poate să dureze și până la câteva minute.

Cele mai comandate produse în zilele toride

Pe timp de vară, în zilele caniculare și cu temperaturi de peste 35 grade, cele mai comandate produse au fost apa, băuturile răcoritoare și înghețata. Pentru apă, în aceste zile au fost înregistrate creșteri de 30%, iar cererea pentru înghețată s-a dublat față de o zi normală. În topul celor mai căutate produse în zilele toride s-au mai aflat și berea, alături de pepeni și alte fructe de sezon.

De la plasarea unei comenzii, livrarea se face în 3 ore. Totuși, tot mai mulți clienți preferă să programeze livrarea în funcție de propriul program. Astfel, cele mai multe comenzi sunt plasate seara, cu livrare a doua zi dimineață, începând cu ora 7 sau în prima parte a zilei, cu livrare seara.
Companie românească fondată în 2021, Freshful by eMAG este primul hypermarket 100% online din România, și oferă clienților săi o gamă variată de peste 18.000 de produse alimentare și băuturi de larg consum, de la partenerii și producătorii locali. Freshful vine în sprijinul tuturor celor care vor să economisească timp, cu un serviciu de livrare, în aceeași zi sau programată, a unui coș complet de cumpărături săptămânale, de la fructe, legume, carne, pește, pâine proaspătă, lactate și mezeluri, la produse congelate, băuturi și articole de uz casnic.

Citeste si:
Studiu: Cum ar proceda românii dacă supermarketurile și hypermarketurile ar fi închise în weekend?
Studiu: Cum ar proceda românii dacă supermarketurile și hypermarketurile ar fi închise în weekend?

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Freshful by eMAG: clienții plasează cu 20% mai multe comenzi în zilele caniculare sau ploioase