”Vom continua să performăm, avem planuri ambițioase, iar investițiile noastre vor merge mai departe cu atât mai mult în contextul pandemic și post pandemic, care a schimbat modele de business, obiceiuri de consum și ne-a recalibrat pe toți”, declară Adrian Ariciu, CEO Metro Cash & Carry România.
Metro Cash & Carry a intrat pe piața locală în octombrie 1996, fiind primul comerciant care a adus în România sistemul de vânzare cash&carry, singura formă de comerț cu ridicata de la noi din țară la vremea respectivă.
Ultimul trimestru al anului trecut a fost unul negativ pentru retailerul german, cu vânzări în scădere de 11,9 procente, ajungând la 5,1 miliarde de euro. În special în Europa de Vest s-a înregistrat o scădere de 21,5%. Cauza a fost închiderea industriei HoReCa pe timpul pandemiei de coronavirus, conform noului CEO al companiei, Steffen Greubel.
În Germania, vânzările au scăzut cu 6,9%, în timp ce în Rusia s-a înregistrat o creștere de 4 procente. În Europa de Est, vânzările în moneda locală au scăzut și ele cu 5,2%, deși în România, Ucraina și Turcia dezvoltarea a fost una pozitivă.
Metro este o companie care activează pe piața comerțului cu ridicata la scară mondială, cu sortimente alimentare si nealimentare, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor si restaurantelor (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. Compania operează în 34 de ţări şi are peste 100.000 de angajaţi în întreaga lume.