Lectură de 2 minute

10 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Footprints AI: piața de Retail Media din România va crește cu 35% în 2023

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Piața de Retail Media din România va crește cu aproximativ 35%, în 2023, potrivit Footprints AI, companie românească ce operează o platformă de Retail Media. Rețelele de Retail Media vor atrage din bugetele de promovare redirecționate dinspre TV și advertising online, în contextul scăderii pieței de consum și a creșterii simultane a costurilor serviciilor de advertising online livrate de marile platforme (precum Meta, Google, LinkedIn).

Sursa foto: FootPrints

Anul trecut, costul de achiziție a unui client nou, folosind instrumente clasice de advertising online, a crescut cu aproape 70%, față de 2021.

Cu ajutorul Retail Media, retailerii care investesc în promovare pot accesa cea mai eficientă modalitate de conversie a traficului anonim în clienți profitabili. Rețelele de Retail Media conectează retailerii cu advertiserii și consumatorii, utilizând canalele proprii: site-uri, aplicații, emailuri, afișaj in-store - unde sunt livrate reclame personalizate către categorii foarte relevante de clienți, la momentul oportun.

Spre exemplu, Footprints AI permite transformarea investițiilor de media ale retailerilor realizând profilări comportamentale predictive, bazate pe multitudinea de date generate de clienți (inclusiv istoric de achiziții, comportament de navigare și preferințe) în interacțiunea cu retailerii.

Avantajul în Retail Media este atribuirea directă între investițiile în advertising, clienții atrași și vânzările generate de acestea în spațiile de retail online și offline. Tehnologia unică pe care este dezvoltată Footprints AI reușește să crească vânzările din magazinele fizice prin campanii digitale și să atribuie cu o acuratețe de 92% impactul pe care îl au investițiile de Retail Media în vânzări.

Dan Marc, fondator Footprints AI

Cele mai mari bugete investite, anul acesta, în Retail Media vor fi alocate de branduri de CPG și cele pentru care nevoia unui mecanism de a transmite mesajele mai eficient și mai relevant către audienta țintă este foarte mare. Acestea activează preponderent în industriile auto, bancară, de asigurări și din servicii financiare non-bancare.

Cu ajutorul Retail Media, spațiile de vânzare din retailul fizic și online sunt utilizate pentru a livra clienților, pe suport digital, conținut publicitar personalizat și a conecta brandurile cu publicul lor țintă. Platformele de Retail Media interpretează datele comportamentale ale clienților pentru a le oferi informații personalizate și relevante pre-achiziție. Prin intermediul rețelelor de Retail Media, brandurile se pot conecta cu publicul țintă în timpul experienței de cumpărare și pot influența decizia de achiziție a consumatorilor. Footprints AI este compania românească ce operează o platformă de Retail Media.
Soluția Footprints AI folosește o tehnologie unică ce le oferă companiilor din comerțul offline posibilitatea de a monetiza datele generate de propriii clienți.
În prezent, soluția de Retail Media oferită de Footprints AI este folosită de companii precum INGKA Holding B.V. (operator al magazinelor IKEA), Majid Al Futtaim (conglomerat în industria imobiliară și de retail din EAU), NEPI, Vienna Insurance Group, Jaguar, Hyundai, Land Rover, Erste Group, First Bank și Țiriac Group.

Citeste si:
Primark dă startul campaniei masive de reduceri la hainele pentru copii
Primark dă startul campaniei masive de reduceri la hainele pentru copii

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Footprints AI: piața de Retail Media din România va crește cu 35% în 2023