Lectură de 2 minute

01 Apr 2024 - Știri și Noutăți

Fetească, Busuioacă sau Grasă de Cotnari? Ce vinuri consumă cel mai des românii

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

O analiză recentă realizată de Wines of Romania arată că românii sunt din ce în ce mai interesați de soiurile autohtone de vin, inclusiv în mediul online. Astfel, cele mai căutate soiuri în mediul virtual sunt Busuioaca de Bohotin și Fetească Neagră, în timp ce la polul opus al clasamentului se situează soiuri mai puțin cunoscute, precum Mustoasa de Măderat și Zghihara de Huși.
 

Sursa foto: Unsplash.com

Mai mult de jumătate dintre căutările online din ultimul an, din categoria de soiuri românești, sunt reprezentate de trei soiuri principale: Busuioaca de Bohotin (22%), Fetească Neagră (18%) și Fetească Regală (14%). Cele mai căutate soiuri de vin online coincid, de altfel, și cu preferințele producătorilor români în ceea ce privește suprafețele cultivate. Astfel, potrivit datelor ONVPV și analizate de Wines of Romania, în 2023 Busuioaca de Bohotin a înregistrat cea mai mare creștere a suprafeței de cultivare, de aprox. 16%, ajungând la peste 900 de hectare. Și Feteasca Neagră a crescut ușor în suprafețele cultivate, în timp ce Feteasca Regală și-a consolidat statutul de cel mai cultivat soi românesc.

Topul căutărilor online este completat de Tămâioasă românească și Grasă de Cotnari, în timp ce soiuri mai puțin cunoscute precum Cadarca, Zghihara de Huși și Mustoasa de Măderat înregistrează cele mai puține căutări pe Internet.

Aceeași analiză arată și faptul că cele mai multe căutări legate de soiurile românești sunt din București, respectiv peste 30%. Următoarele județe din care provin cele mai multe căutări online pentru vinurile locale sunt Cluj, Timiș, Prahova și Iași.

Când se caută cel mai mult vinuri online

Potrivit datelor analizate, sărbătorile și mini vacanțele sunt momentele care generează cele mai mari creșteri în căutările online, intervalul dintre Crăciun și Anul Nou fiind perioada din an în care sunt căutate cele mai multe vinuri. Clasamentul este completat de Paște, mini vacanța de 1 decembrie, mini vacanța de Sf. Maria, dar și de Ziua Îndrăgostiților, sărbătorită anual pe 14 februarie.

Wines of Romania este un proiect 100% privat, puternic ancorat în dezvoltarea sustenabilă a succesului local și internațional al vinului românesc. Fondată de Marinela Ardelean, expert în vin și co-organizator al festivalului RO-WINE, platforma Wines of Romania reprezintă un univers digital dedicat vinurilor autohtone, iubitorilor de vin, achizitorilor, producătorilor și investitorilor.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Fetească, Busuioacă sau Grasă de Cotnari? Ce vinuri consumă cel mai des românii