Lectură de 4 minute

30 Mar 2021 - Știri și Noutăți

Fashion Days: moda, un sfert din totalul vânzărilor online în 2020. Cum a accelerat pandemia digitalizarea brandurilor

Angela Alexandru

Contextul pandemic a accelerat adoptarea unor schimbări în industria de modă, orientând consumatorii online. Astfel, ponderea vânzărilor de fashion din totalul vânzărilor online a ajuns la 25% în anul precendent, determinând totodată necesitatea digitalizării brandurilor și a retailerilor, conform reprezentanților Fashion Days. Viteza de reacție, siguranța și încrederea au avut un aport însemnat la rezultatele de business generate în anul pandemic.

Clienții caută în general certitudine și stabilitate, însă cu atât mai mult într-un context imprevizibil. Mobilitatea redusă și schimbarea comportamentului de consum generată de întreg anul pandemic au determinat creșterea ponderii de cumpărături online, dar și așteptările clienților în ceea ce privește calitatea serviciilor și a ofertei. Comparativ cu cele 12 luni aferente perioadei preCovid, Fashion Days a înregistrat în perioada martie 2020 și până în prezent cu 52% mai mulți clienți și a atras pe platformele sale cu 58% mai mulți clienți noi. Numărul produselor comandate a crescut cu peste 60%, iar ponderea livrărilor în rețeaua de peste 950 de lockere easyBox din toată țara a ajuns la 24%.

Tot în această perioadă, retailerul a extins constant oferta de produse și branduri, atât din categoria fashion, cât și non-fashion, cu peste 200 de nume noi adaugate în portofoliu și listate în aplicația Fashion Days, printre care: Tommy Hilfiger, OVS, American Eagle, Missguided, Hugo Boss, Jeffrey Campbell, Nali, Trendyol, DeFacto, Il Passo, Bigotti, etc. Categoriile de produse cele mai vândute în această perioadă au fost cele adaptate noilor nevoi și activități, respectiv încălțămintea sport – creștere de 177% comparativ cu cele 12 luni aferente perioadei preCovid, pantaloni bărbați – creștere de 119%, tricouri bărbați +115% și tricouri femei +105%.

În luna iunie a anului precedent a fost lansat proiectul Romanian Corner, care contribuie atât la încurajarea producției locale, cât și la dezvoltarea portofoliului de branduri prezente în aplicația Fashion Days. Conceptul reunește în prezent o selecție a celor mai noi colecții de la peste 55 de branduri și creatori autohtoni, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, oferind acces 24h către clienți din 3 țări. Alina Cernătescu, MIAU by Clara Rotescu, Manuri, Ioana Ciolacu, Monarh, Monom, Bianca Pop, Nalu sau Optimef sunt doar câteva dintre brandurile românești listate în platformă. Proiectul este în continuă dezvoltare cu alte 10 branduri precum M.Marquise și Concepto în curs de listare în acest sezon. 

Tot pe parcursul lui 2020 Fashion Days a lansat, odată cu evenimentul Black Friday, proiectul #DonationDays, încurajând clienții ca înainte de achiziția unor articole vestimentare noi să facă o faptă bună donând hainele pe care nu le mai poartă.

Citeste si:
Tex, brandul de modă al Carrefour, lansează prima colecție cu un designer român, semnată de Irina Schrotter

Cele 9 containere de donații, special amplasate în orașele principale din țară, au strâns până în prezent aproape 35 de tone de articole vestimentare și încălțăminte, destinate persoanelor din medii defavorizate prin intermediul asociației Banca de Haine. Proiectul continuă alături de parteneri precum Drop&Go, prima aplicație de laundry din țară, OMV, Mastercard și alte branduri care s-au alăturat pe parcurs.

”Credem cu tărie că e important ca donațiile să devină un gest recurent și de #bunsimț în viețile noastre, ale tuturor, mai ales într-o perioadă în care multitudinea provocărilor zillnice ne-a îndreptat atenția, mai mult ca oricând, asupra impactului pe care acțiunile noastre le pot avea în societate. Avem peste 1,5 milioane de utilizatori activi lunar în România, cu care putem comunica zilnic, pe care care îi putem implica sau în viața cărora putem contribui cu o voce pozitivă în tot acest context”, mai spune Robert Berza.

“Subiectul vaccinării este și va fi cu siguranță pe agenda discuțiilor publice cel puțin pe durata întregului an. În contextul actual, un brand relevant din punct de vedere comunicare este acela care înțelege preocupările zilnice ale oamenilor și se implică activ în problemele societății. De când am lansat platforma de brand ”Totul despre bun gust. Și bun simț.” în toamna anului trecut, am ales “să punem umărul” și să răspundem anumitor nevoi prin campanii și acțiuni concrete de responsabilitate socială și awareness asupra unui comportament #debunsimț, astfel că susținerea campaniei naționale de vaccinare într-un mod creativ a fost o decizie firească, în deplin acord cu principiile pe care le promovăm: bunul simț, responsabilitatea, grija pentru ceilalți” declară Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Contextul pandemic a accelerat schimbarea în industria de fashion, orientând consumatorii online – ponderea vânzărilor de fashion din total vânzări online a ajuns la 25% în anul precendent  – și determinând necesitatea digitalizării brandurilor și a retailerilor. A fost un context care a permis liderului de piață Fashion Days să preia inițiativa, punând la dispoziție infrastructura și platformele digitale pentru a sprijini comunitatea locală.

Citeste si:
Notino: Crește cererea pentru produsele cosmetice cu protecție solară. Vânzările cremelor pentru copii s-ar majorat cu peste 500%

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Fashion Days: moda, un sfert din totalul vânzărilor online în 2020. Cum a accelerat pandemia digitalizarea brandurilor