Lectură de 5 minute

17 Aug 2022 - Știri și Noutăți

evoMAG atrage o investiţie de 2 milioane euro de la fondul de investiţii Catalyst România

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

 evoMAG atrage o investiţie de 2 milioane de euro de la Catalyst România, una dintre cele mai importante firme de capital de risc axate pe tehnologie, şi estimează o cifră de afaceri de circa 40 de milioane de euro în 2022.

Investiţia atrasă este prima de anvergură pentru companie şi confirmă parcursul său bun în cei 17 ani de existenţă în piaţa de eCommerce din România, validând şi sprijinind strategia de dezvoltare pe termen lung a magazinului online, se arată într-un comunicat al evoMAG.

"Infuzia de capital ne va permite să ducem evoMAG la un nou nivel de dezvoltare, atât pe piaţa din România, în online şi offline, dar şi în afara ţării. Ne bucurăm că am atras alături de noi un partener puternic, cu experienţă în industria eCommerce, care să sprijine transformarea evoMAG şi care ne împărtăşeşte viziunea de dezvoltare", a declarat Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Investiţia atrasă va susţine extinderea evoMAG pe pieţele online din România şi la nivel internaţional, prin prezenţa în cât mai multe platforme marketplace relevante, accelerarea dezvoltării în offline, prin inaugurarea a două showroom-uri evoMAG, în următorii doi ani, precum şi dublarea anuală a portofoliului de produse în următorii 3 ani, implicit, dezvoltarea de noi categorii de produse, extinderea spaţiului de depozitare şi eficientizarea proceselor operaţionale pentru a susţine creşterea anticipată.

Pentru a susţine creşterea vânzărilor, evoMAG va investi, anul acesta, în diminuarea duratei de livrare a produselor. În prezent, 90% din totalul comenzilor sunt livrate în cel mult 24 de ore de la plasarea comenzii, la finalul anului, ţinta evoMAG este ca peste 95% din toate comenzile să fie livrate în 24 de ore, restul în maximum 48 de ore.

Având ca obiective dublarea portofoliului de produse şi diminuarea duratei de livrare a comenzilor, evoMAG vizează creşterea echipei la peste 100 de angajaţi. Până la finalul anului, evoMAG îşi propune să recruteze noi colegi în poziţii şi în departamente cheie, precum: depozit, relaţii clienţi, documentare, marketing, programare, showroom, product management.

"Mihai Pătraşcu şi echipa lui au reuşit, prin puterile proprii, să construiască în ultimii 17 ani o companie de top în eCommerce-ul românesc, dovedind agilitate, inovaţie continuă şi punând, întotdeauna, clientul în prim-plan. Suntem bucuroşi să ne alăturăm poveştii evoMAG şi credem că, împreună, vom reuşi să acceleram planurile de dezvoltare ale companiei", spune Alin Stanciu, Partner, Catalyst România.

Anul trecut, evoMAG a înregistrat vânzări de 34 de milioane de euro, în creştere faţă de 2020, când compania a marcat un avans de 46% - cel mai mare din ultimii ani, într-o perioadă atipică şi pe fondul accelerării comerţului online la nivel general. În ultimii 2 ani, compania a avut o creştere anuală medie de 25%.

Citeste si:
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate
evoMAG: Românii optează din ce în ce mai mult pentru asigurare pentru produsele comandate

Compania mizează, în 2022, pe o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, cu vârfuri de vânzări în categoriile telefoane mobile, televizoare, componente PC şi vehicule electrice.

Produsele pentru casă şi grădină reprezintă o categorie aparte, pentru care evoMAG estimează o creştere semnificativă anul acesta.

evoMAG este una dintre cele mai importante companii din industria de comerţ electronic din România. Magazinul online comercializează zeci de mii de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, sport & fitness (printre care şi trotinete şi accesorii pentru trotinete) şi pentru casă şi grădină, iar anul trecut a deschis primul service pentru trotinete electrice, devenind primul magazin online din România care oferă un astfel de serviciu.

evoMAG.ro este vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane, iar peste 80% dintre clienţi ar recomanda magazinul pentru calitatea serviciilor oferite. Compania are capital 100% românesc şi a fost fondată de Mihai Pătraşcu, care ocupă, în continuare, poziţia de director general.

Catalyst România este fund managerul care a lansat, în 2012, primul fond de private equity şi venture capital destinat României şi finanţat prin JEREMIE. Managerul de fond va viza cu prioritate investiţii în sectoare cu creştere rapidă, inclusiv Tehnologie&Internet, Media&Comunicaţii şi Servicii de tehnologie. Echipa va asigura capital de creştere companiilor care sunt sau pot deveni lideri regionali sau jucători globali.

Catalyst Romania Fund II este susţinut de JEREMIE Holding Fund Romania, un program de investiţii între FEI şi Guvernul României prin care FEI acţionează în numele şi în beneficiul final al Guvernului României şi investeşte refluxurile generate de operaţiunile implementate în cadrul JEREMIE Holding Fund România în perioada de eligibilitate 2007-2013, şi InnovFin Equity, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene în cadrul Instrumentelor Financiare Orizont 2020 şi Fondul European pentru Investiţii Strategice (FEIS) înfiinţat în cadrul Planului de Investiţii pentru Europa. Scopul FEIS este de a sprijini finanţarea şi implementarea investiţiilor productive în Uniunea Europeană şi de a asigura un acces sporit la finanţare.

Fondul European de Investiţii face parte din Grupul Băncii Europene de Investiţii. Misiunea sa centrală este de a sprijini microîntreprinderile şi întreprinderile mici şi mijlocii din Europa prin acces la finanţare. FEI dezvoltă instrumente de capital de risc şi de creştere, garanţii şi instrumente de microfinanţare, care vizează în mod specific acest segment de piaţă.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  evoMAG atrage o investiţie de 2 milioane euro de la fondul de investiţii Catalyst România