În anul 2020, 22% dintre companiile europene au avut vânzări online, iar 19% susțin că acestea au ajuns la circa 1% din cifra lor de afaceri, cu o creștere de un punct procentual față de anul anterior.
Danemarca a înregistrat cea mai mare cotă a companiilor care vând online, circa 38%, acest segment reprezentând circa 1% din cifra lor de afaceri totală. Irlanda și Suedia ocupă celelalte locuri în clasament, cu 34% din firme care vând online, iar online-ul trece de 1% din cifra de afaceri.
Belgia și Finlanda sunt țările care înregistrează cele mai mari creșteri ale comerțului online dintre companiile cu cel puțin zece angajați, de cinci puncte procentuale, ajungând la 31%, respectiv 24%.
La polul opus, România a înregistrat cea mai mare scădere dintre statele Uniunii Europene, de șase puncte procentuale, ajungând la o rată a vânzărilor online de doar 12%. România este urmată de Cehia, care raportează o scădere de cinci puncte procentuale, de până la 25% și Portugalia, cu patru punct procentuale și o rată de 16%.