Lectură de un minut

28 Dec 2021 - Știri și Noutăți

Eurostat: Companiile din România au înregistrat cele mai mari scăderi ale vânzărilor online din UE

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

România a înregistrat cea mai mare scădere a vânzărilor online din Uniunea Europeană, în 2020, de șase puncte procentuale față de anul anterior, ajungând la o rată de 12%. La polul opus se află Danemarca, unde e-commerce-ul a ajuns la 38%, potrivit datelor publicate de Eurostat.

În anul 2020, 22% dintre companiile europene au avut vânzări online, iar 19% susțin că acestea au ajuns la circa 1% din cifra lor de afaceri, cu o creștere de un punct procentual față de anul anterior.

Danemarca a înregistrat cea mai mare cotă a companiilor care vând online, circa 38%, acest segment reprezentând circa 1% din cifra lor de afaceri totală. Irlanda și Suedia ocupă celelalte locuri în clasament, cu 34% din firme care vând online, iar online-ul trece de 1% din cifra de afaceri.

Belgia și Finlanda sunt țările care înregistrează cele mai mari creșteri ale comerțului online dintre companiile cu cel puțin zece angajați, de cinci puncte procentuale, ajungând la 31%, respectiv 24%.

La polul opus, România a înregistrat cea mai mare scădere dintre statele Uniunii Europene, de șase puncte procentuale, ajungând la o rată a vânzărilor online de doar 12%. România este urmată de Cehia, care raportează o scădere de cinci puncte procentuale, de până la 25% și Portugalia, cu patru punct procentuale și o rată de 16%.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Eurostat: Companiile din România au înregistrat cele mai mari scăderi ale vânzărilor online din UE