Lectură de 6 minute

18 Oct 2022 - Știri și Noutăți

European Digital Commerce by VTEX: Campaniile de Black Friday încep mai devreme, în acest an

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Comerțul digital a crescut și în acest an cu o viteză mai mare față de alte industrii, motiv pentru care liderii pieței locale se adaptează și iau în calcul noi strategii. Anul acesta, de Black Friday, majoritatea retailerilor vor prefera să lanseze campaniile mai devreme decât data oficială promovată la nivel global (ultima vineri din noiembrie), pentru a putea să le țină active timp de mai multe săptămâni. În plus, reducerile se vor aplica mai multor game de produse.  

Sursa foto: EDC/ VTEX

Ce pregătesc retailerii de Black Friday, cum arată piața de comerț în acest moment și care sunt cele mai noi tendințe în piață, acestea sunt câteva dintre subiectele dezbătute de specialiștii prezenți la cea de-a șaptea ediție a European Digital Commerce, organizată pe 12 octombrie de VTEX, platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț.

Black Friday a ajuns la maturitate și nu ar trebui să mai vedem oferte exagerate sau timp de livrare care nu poate să fie susținut logistic, consumatorii fiind acum mult mai selectivi și mai atenți de unde fac achizițiile, a declarat Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager în cadrul VTEX.

În același timp, trebuie să ținem cont, pe lângă aceste schimbări, și de noile categorii de produse care până recent nu erau luate în considerare de Black Friday, cum este cazul produselor alimentare sau a celor perisabile.

De asemenea, ne așteptăm ca, din punct de vedere tehnologic, totul să decurgă fără probleme, fără website-uri blocate sau pagini de produs care nu funcționează. Magazinul online ar trebui considerat ca fiind principalul canal de vânzare în perioada evenimentului de Black Friday și nu numai, a mai afirmat Cristi Movilă.

La rândul lui, Răzvan Afenduli, Managing Partner Xpert Beauty, spune că experiențele de shopping contează tot mai mult.

Tot auzim și tot vorbim de shopping experience. Devine vital pentru aproape toate business-urile, fie că sunt la început de drum, fie că au devenit deja mari, să își consolideze poziția în fața clientului prin oferirea unei experiențe de shopping cât mai memorabilă. Nu doar oferta este importantă pentru client, ci întreg contextul în care ajunge la produsele pe care și le dorește. Înțelegerea nevoii acestuia este clar baza. Apoi soluția oferită trebuie să fie susținută de o descriere cât mai complexă, consultanță de specialitate, educație și informații pentru construirea unei rutine de beauty personalizată care poate ajunge până la live shopping. Desigur, toate acestea sunt completate de modalități de plată diverse, versatilitate în serviciul de livrare (direct acasă, în easy-box sau ridicare personală din magazin) și, bineințeles, posibilitate de retur într-un mod facil acolo unde este posibil, a menționat Răzvan Afenduli, Managing Partner Xpert Beauty.

Nu în ultimul rând, succesul în mediul extrem de competitiv al comerțului online depinde de abilitatea comercianților de a oferi o experiență de cumpărare, dar și post-cumpărare excelentă, menținând în același timp afacerea profitabilă, arată Viorela Lucescu, Head of Marketing la Innoship.

Citeste si:
De la mileuri bucătărie la ceas de perete cu cuc din lemn: ce au căutat românii pe eMAG în 2023
De la mileuri bucătărie la ceas de perete cu cuc din lemn: ce au căutat românii pe eMAG în 2023

Prin intermediul unei paltfome de management al livrărilor precum Innoship, sunt oferite mai multe opțiuni de livrare la checkout, dar și o experiență superioară de post-cumpărare.

Black Friday, pe o perioadă mai îndelungată

În magazinele Altex campaniile de Black Friday vor avea loc pe o perioadă mai lungă, de până la patru săptămâni, având în vedere că din motive logistice organizarea într-o singură zi a acestui eveniment prezintă multe provocări, precizează Edvin Abdulachim.

La Altex, abordăm o strategie omnichannel, online și offline, orientată către client. Pentru a avea un client fidel, trebuie să analizezi datele pe care le ai disponibile despre el și să îi oferi ceea ce are el nevoie de fapt. Noi în acest moment, prin intermediul aplicației mobile Altex, analizăm și mixăm datele atât din online, cât și din offline, a declarat Edvin Abdulachim.

Altex va fi prezentă și la conferința retailArena2022, care împlinește anul acesta un deceniu de existență. Înscrie-te AICI dacă vrei să afli ultimele trenduri din industrie și la ce noutăți ar trebui să ne așteptăm din partea unităților comerciale.

La rândul lui, Andrei Georgescu, co-fondator White Image, afirmă că Black Friday din acest an va fi mult mai eficient privind raportul investiție în promovare-vânzări, având în vedere că piața a ajuns la un nivel mare de maturitate privind strategia de email marketing.

Companiile au înțeles cât de important este să pregătească din timp, cu cel puțin 3 luni înainte de lansarea campaniei, întreg procesul de promovare pornind de la cea mai importantă piesă din acest puzzle: baza de contacte către care vor fi trimise email-uri și SMS-uri cu promoțiile din campanie. O bază de contacte bine organizată, segmentată este o bază calitativă, care are cel mai mare ROI (return on investment). O campanie de email marketing și/sau SMS marketing ajunge la aproximativ 95% din audiență comparativ cu aproximativ 5% din audiența de pe social media, de exemplu. În plus, email marketing-ul este preferat de companii pentru promovarea produselor și a serviciilor, și nu doar în Black Friday, și pentru faptul că permite o comunicare personalizată cu potențialii consumatori, arată menagerul White Image.

Despre digitalizarea comerțului, viitorul ecommerce-ului sau digitalizarea în instituțiile statului a vorbit și Horia Grozea, Director Vânzări NETOPIA. El a împărtășit din experiența sa de aproape 20 de ani, din poziția de cel mai folosit procesator de plăți online, dar și prin parteneriatele cu instituțiile publice, cărora le-a oferit soluțiile de plată (taxe, impozite, transport în comun sau parcare).

Evenimentul a fost încheiat de către Jakub Sakowski, Account Executive la compania poloneză eDrone, care a declarat că speră ca “toți participanții să fi plecat acasă cu cel puțin o concluzie majoră: costul atragerii clienților noi este mai ridicat cu până la 6-7 ori comparativ cu costurile pentru a-i reține pe cei deja existenți. Nu îți poți permite să îți neglijezi clienții deja existenți”.

European Digital Commerce, organizat de VTEX, este unul dintre cele mai mari evenimente de ecommerce care au loc în Europa de Est, în care sunt prezentate principalele tendințe din domeniu, sunt dezbătute provocările cu care se confruntă magazinele online și sunt oferite sfaturi utile de către specialiști în retail, ecommerce și digitalizare.

VTEX va fi prezentă și la conferința retailArena2022, care împlinește anul acesta un deceniu de existență. Înscrie-te AICI dacă vrei să afli ultimele trenduri din industrie și la ce noutăți ar trebui să ne așteptăm din partea unităților comerciale.

Organizat de două ori pe an, European Digital Commerce aduce, în fața a sute de participanți, experți reprezentanți ai marilor retaileri și furnizori de soluții ecommerce din România. Cea de-a opta ediție European Digital Commerce va avea loc în primăvara anului 2023.

VTEX este platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează toate operațiunile de comerț. VTEX accelerează creșterea afacerilor clienților săi cu o soluție completă de Comerț, Marketplace și OMS.

Compania are peste 2400 de clienți, printre care AbInbev, Carrefour, Colgate, Motorola și Whirlpool, și deține peste 3200 de magazine online active în 38 de țări (date pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 decembrie 2021).

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  European Digital Commerce by VTEX: Campaniile de Black Friday încep mai devreme, în acest an