Lectură de 2 minute

18 Jul 2023 - Știri și Noutăți

Europa înregistrează o creștere de 77% a deschiderilor de magazine de lux

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Reînvierea activității pe piața europeană a luxului a dus la o creștere cu 77% a deschiderilor de magazine de lux pe continent în 2022, în condițiile în care numărul mare de vizitatori internaționali a dus la o redresare puternică a cheltuielilor în domeniul luxului. 

Sursa foto: Pixabay

Acest lucru este dezvăluit în raportul "Global Luxury" al Savills, care notează că ponderea Europei la nivel mondial în ceea ce privește deschiderea de noi magazine a crescut la 23% până în 2022, plasând-o pe locul al doilea în clasamentul retailului de lux, după China (41%) și înaintea Americii de Nord, potrivit inforetail.es.

Printre principalele deschideri din Europa, se remarcă cele ale Del Core din New Bond Street din Londra, al șaselea magazin Celine din Paris și deschiderea unui nou magazin Ralph Lauren la Milano, deschiderile din Galería Canalejas din Madrid ale Jimmy Choo, Louis Vouitton, Aquazzura, Valentino și Saint Laurent și Etro, Rolex și Zimmerman din Barcelona.

Redresarea relativ rapidă a cheltuielilor pentru lux în regiune, ajutată în mare parte de revenirea turiștilor internaționali, a contribuit la readucerea Europei în fruntea agendei de expansiune a mărcilor de lux. În plus, o revizuire a chiriilor de pe străzile mari, împreună cu o mai bună disponibilitate în unele cazuri, a stimulat și mai mult activitatea.

Raportul evidențiază că până în 2022 s-a înregistrat o creștere de 11% la nivel global în ceea ce privește deschiderea de noi magazine de lux, cifrele continuând să depășească sectorul de retail.

China rămâne în frunte, reprezentând 41% din noile deschideri, în ciuda faptului că țara a înregistrat o scădere a numărului total de deschideri de magazine de lux față de 2021, din cauza slăbirii încrederii chiriașilor în fața închiderilor planificate în unele părți ale țării.

Orientul Mijlociu, creștere a deschiderilor de magazine de lux de 125%

Alături de Europa, o altă regiune cu cea mai puternică revenire în acest sector a fost Orientul Mijlociu, care a înregistrat o creștere a deschiderilor de magazine de lux de 125% față de 2021, deși de la o bază relativ scăzută.

Acest lucru continuă tendința observată în timpul pandemiei de reorientare a mărcilor de lux către piețele cu valoare netă ridicată, Dubaiul rămânând un obiectiv cheie, alături de alte locații emergente, cum ar fi Doha.

Citeste si:
Valentino și Balmain revin pe podiumiul modei pariziene după aproape 3 ani de absență. Peste 72 de branduri vor defila cu noile creații
Valentino și Balmain revin pe podiumiul modei pariziene după aproape 3 ani de absență. Peste 72 de branduri vor defila cu noile creații

Savills evidențiază faptul că brandurile de lux sunt din ce în ce mai deschise la o varietate mai mare de locații, o tendință care va continua. În timp ce destinațiile de lux majore, precum Milano, Londra și New York, vor rămâne cele mai atractive pentru multe branduri.

Este de așteptat ca problemele de disponibilitate pe aceste piețe să diminueze activitatea în următoarele 12-18 luni. Prin urmare, este de așteptat ca activitatea noilor magazine pe piețele din afara acestor piețe să continue să crească.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Europa înregistrează o creștere de 77% a deschiderilor de magazine de lux