Lectură de 4 minute

28 Jan 2022 - Știri și Noutăți

Environ extinde rețeaua națională de puncte de colectare a deșeurilor electronice cu peste 2.000 de unități

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cei mai mulÈ›i dintre respondenÈ›ii unui studiu afirmă că sunt influenÈ›aÈ›i în decizia de cumpărare a unui echipament electric nou în primul rând de preÈ› (54%), clasa energetică (32%) È™i recenziile favorabile (30%). Doar 22% dintre românii chestionaÈ›i consideră sustenabilitatea brandului sau a produsului ca fiind un criteriu relevant în procesul de achiziÈ›ie. În plus, 4 din 10 români nu reciclează aparatele electrice vechi pentru că nu È™tiu unde. Environ va extinde reÈ›eaua naÈ›ională de puncte de colectare a deÈ™eurilor electronice cu circa 2.000 de unități.

Cei mai mulÈ›i dintre respondenÈ›i declară că îÈ™i înlocuiesc telefonul mobil o dată la 2-3 ani (38%), în timp ce produsele de înfrumuseÈ›are È™i îngrijire corporală sunt înlocuite în medie o dată pe an (23%), potrivit unui studiu al AsociaÈ›iei Environ realizat de Reveal Marketing Research.

La polul opus se află electrocasnicele mari (frigider, cuptor, maÈ™ină de spălat) pe care 66% dintre cei care au participat la studiu au declarat că le înlocuiesc în medie cam la 5-10 ani.

De ce înlocuiesc românii electrocasnicele

În ceea ce priveÈ™te motivaÈ›ia înlocuirii echipamentelor, aceasta diferă în funcÈ›ie de tipul produsului: gadget-urile (telefoane mobile, laptopuri) È™i televizoarele sunt schimbate atunci când apare o nouă tehnologie (25%) sau o ofertă atractivă (21%), în timp ce electrocasnicele de bucătărie, cele de mici dimensiuni (aspiratoare) sau mari dimensiuni (maÈ™ini de spălat) sunt înlocuite atunci când se strică (73%) sau pur È™i simplu sunt prea vechi (31%).

Studiul mai arată că atunci când vine vorba de comportamentul post-consum, 58% dintre români afirmă că predau electrocasnicele vechi la schimb în magazinele care oferă vouchere sau reduceri de preÈ› în cadrul programelor de buy-back.

Jumătate dintre români (52%) declară că predau aparatura veche spre reciclare, iar 24% dintre respondenÈ›i obiÈ™nuiesc să o dăruiască unor membri ai familiei sau cunoscuÈ›i.

Lipsa centrelor de colectare, principala barieră în reciclare

ChestionaÈ›i cu privire la motivele pentru care nu reciclează mai des, românii au declarat că nu au puncte de reciclare în apropiere (44%), nu au informaÈ›ii despre cum pot să recicleze aparatura veche (18%) sau consideră că ar trebui să fie recompensaÈ›i (14%).

În plus, doar 17% dintre respondenÈ›i au folosit sau cunosc pe cineva care a folosit sistemul de predare gratuită a deÈ™eurilor electrice de mici dimensiuni fără obligaÈ›ia de a cumpăra un produs nou.

Citeste si:
Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR
Studiu Kantar: Peste 50% dintre consumatorii români folosesc SGR

Campania Reciclează! Acum ai unde

Luând în considerare rezultatele studiului, AsociaÈ›ia Environ lansează campania Reciclează! Acum ai unde. prin care îÈ™i propune extinderea reÈ›elei naÈ›ionale de puncte de colectare a deÈ™eurilor electrice de mici dimensiuni cu minim 2.022 de locaÈ›ii noi.

Campania face parte din strategia Environ de îndeplinire a È›intei de colectare a deÈ™eurilor electrice È™i de creÈ™tere a gradului de informare al populaÈ›iei cu privire la sistemele de colectare. Punctele de colectare vor fi organizate în spaÈ›iile de vânzare ale retailerilor, showroom-uri, depozite, supermarket-uri, centre comerciale, farmacii, benzinării, magazine de proximitate, scări de bloc È™i sedii ale companiilor.

,,Rezultatele studiului nu au făcut decât să ne confirme È™i metodologic ceea ce È™tiam deja empiric: insuficienÈ›a punctelor de colectare influenÈ›ează direct comportamentul consumatorului. Crearea unui obicei al reciclării se întemeiază pe realizarea a două condiÈ›ii elementare: existenÈ›a punctelor de colectare accesibile È™i campanii intense de informare corectă cu privire la necesitatea reciclării.

Anul acesta ne-am propus să intensificăm eforturile pe care Environ deja le face de ani buni în zona dezvoltării parteneriatelor cu cei care dispun de spaÈ›ii vizibile pentru amplasarea recipientelor de colectare astfel încât consumatorii să nu mai perceapă gestul de a colecta selectiv corect È™i preda spre reciclare ca pe o corvoadă È™i totodată să scăpăm de scuza pe care o auzim atât de frecvent, aÈ™ recicla, dar nu am unde”, a declarat Roxana Puia, directorul de marketing al AsociaÈ›iei Environ.

Cum poÈ›i avea o cutie de colectare în companie sau acasă

Cutiile speciale pentru colectarea echipamentelor electrice vechi (de mici dimensiuni) sunt disponibile în mai multe versiuni È™i pot fi puse atât la dispoziÈ›ia companiilor, dar È™i persoanelor fizice prin solicitare transmisă pe adresa office@environ.ro sau la numărul de Call Center 031.827.0000.

AsociaÈ›ia Environ a realizat actualizarea aplicaÈ›iei mobile cu acelaÈ™i nume în care sunt integrate deja peste 4.000 de puncte de colectare a deÈ™eurilor electrice È™i bateriilor uzate. În plus față de localizarea celui mai apropiat punct de colectare, aplicaÈ›ia „Unde Reciclăm?” oferă informaÈ›ii despre acÈ›iunile de colectare de la gospodării, sfaturi practice despre un stil de viață sustenabil È™i integrează È™i un formular de solicitare colectare de la domiciliu.

Studiul Reveal Marketing Research pentru AsociaÈ›ia Environ a fost realizat la nivel naÈ›ional pe un eÈ™antion de 1.007 respondenÈ›i în perioada 1 – 15 noiembrie 2021.

AsociaÈ›ia Environ împlineÈ™te anul acesta 15 ani de activitate, timp în care a gestionat peste 150.000 tone de DEEE (deÈ™euri de echipamente electrice È™i electronice). În 2022, È›inta României de colectare È™i reciclare a deÈ™eurilor de echipamentelor electrice È™i electronice este de 65% din media cantităților puse pe piață în ultimii 3 ani. Circa 80% dintr-un echipament electronic poate fi reciclat.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Environ extinde reÈ›eaua naÈ›ională de puncte de colectare a deÈ™eurilor electronice cu peste 2.000 de unități