Lectură de un minut

14 Aug 2023 - Știri și Noutăți

Electrolux se pregătește să vândă brandurile Zanussi și Zoppas

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Al doilea trimestru se dovedește a nu fi productiv pentru compania Electrolux, aceasta înregistrând o scădere a vânzărilor de 8,4%. Multinaționala suedeză se așteaptă ca această tendință să continue, prin urmare se gândește la vânzarea unor mărci precum Zanussi și Zoppas.

Sursa foto: Eletrolux/ Facebook

De asemenea, sunt în vânzare și proprietăți în care producția a încetat (este cazul în Memphis, SUA) sau va înceta în curând (fabrica maghiară din Nyiregyhaza). Valoarea totală a vânzării este estimată la aproximativ 10 miliarde SEK, peste 860 milioane euro, notează EFA News.

Operațiunea propusă poate să nu fie singura. Sunt evaluate și alte simplificări structurale și reduceri de complexitate.

Jonas Samuelson, CEO Electrolux

Al doilea trimestru s-a încheiat cu o pierdere de aproximativ 56,3 milioane de euro pentru compania de electrocasnice.

Scăderea vânzărilor a fost cauzată de diminuarea cererii de pe piață, consumatorii îndreptându-se către intervale de preț mai mici. Prețurile au compensat parțial cererea, „deși promoțiile au crescut semnificativ”. Samuelson se declară însă „mulțumit” din punct de vedere al reducerii costurilor.

Economiile valorează aproximativ 138 de milioane de euro: ținta este de peste 432,8 milioane de euro de economii anuale în 2023 și peste 606 milioane de euro în 2024, față de cifrele din 2022.

În perioada aprilie-iunie, „costul materiilor prime a fost neutru, dar moneda s-a deteriorat și am continuat să ne confruntăm cu o inflație ridicată a costurilor, în special pe locuri de muncă și energie”. Perspectiva, potrivit lui Samuelson, este inflația și ratele dobânzilor care vor continua să influențeze alegerea consumatorilor pe tot parcursul anului 2023.

Citeste si:
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 
Franța ia din nou atitudine în problema shrinkflation: retailerii nu vor mai putea vinde produsele cu gramaj redus la prețuri mari 

„Ca urmare, ne așteptăm ca cererea de pe piață să fie negativă și în ultima parte a anului, în toate țările”, adaugă directorul general.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Electrolux se pregătește să vândă brandurile Zanussi și Zoppas