Lectură de 3 minute

01 Feb 2022 - Știri și Noutăți

Distribuitorul Aquila, care deține produsele congelate Gradena și Yachtis, se extinde în retail și lansează noi branduri

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Compania de distribuție Aquila, care deține mărcile proprii de legume congelate Gradena, pește și fructe de mare Yachtis și La Masă, pregătește extinderea în marile lanțuri de retail și lansarea de noi branduri.

„Vânzările Gradena au avut o evoluție bună, am înregistrat creșteri semnificative pe gramajele mari și mixuri de legume. Cu Yachtis suntem în proces de optimizare a portofoliului urmând să îl aliniem la cerințele pieței. Sub brandul La Masă pregătim de asemenea lansări de produse noi”, a declarat Răzvan Bagherea, director de organizare și resurse umane la Aquila România, în cadrul unui interviu pentru Retail.ro.

Pentru producția produselor Gradena și Yachtis, Aquila colaborează cu producători europeni. Produsele Gradena sunt prezente în toate canalele de distribuție. În prezent, se lucrează la optimizarea portofoliului, pentru a ajunge la mai multe tipuri de clienți, atât pe retail, cât și pe food service.

„Pentru acest an lucrăm la o extindere a prezenței în zona de comerț tradițional urmând ca în scurt timp să lansăm un proiect dedicat.În acest moment nu efectuam exporturi ale produselor aflate sub cele 2 branduri, însă studiem posibilitatea întreprinderii unor asemenea acțiuni pe viitor.Monitorizam activ piețele în care suntem prezenți cu brandurile proprii pentru a identifica nevoile consumatorilor și a extinde portofoliul de produse. Deja în 2021 am lansat 6 noi produse Gradena din categoriile mono legume și mixuri. Lansările de produse noi vor continua în perioada următoare atât cu brandurile existente, cat și cu noi branduri”, a adăugat Bagherea.

La finalul lunii noiembrie din 2021, distribuitorul de bunuri de larg consum Aquila a debutat la Bursa de Valori București sub simbolul bursier AQ, în urma celei mai mari Oferte Publice Inițiale derulate pe piața de capital românească, în valoare de 367 de milioane de lei.

„În urma listării la Bursa de Valori București, vom pune în practică planurile noastre de expansiune, atât prin lărgirea portofoliului de produse, cat și prin achiziții de companii, care vizează mărirea cotei de piață (inclusiv a brandurilor proprii precum Gradena, La Masă, Yachtis) și a ofertei de servicii integrate de distribuție și logistică”, a mai spus Bagherea.

Fondată în 1994 și cu o echipă de peste 3.000 de angajați, Aquila este un important jucător de pe piața distribuției de bunuri de larg consum din România, operând și în Republica Moldova. Compania oferă servicii de distribuție atât în zona retailului tradițional (en-gross, comerț local, farmacii și rețele de farmacii), cât și pentru lanțurile de hypermarketuri și benzinării, precum și HORECA.

Aquila oferă soluții de distribuție și logistică, prin vânzarea de produse și servicii complementare. Vânzările Grupului, potrivit situațiilor financiare combinate ale grupului, au atins, în anul 2020, circa 1,7 miliarde de lei (înregistrând o creștere de 6% față de 2019), cu un profit net de 60 milioane de lei. La nivelul primului semestru din 2021, Grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 901 milioane de lei și un profit net de 21 milioane de lei.

Citeste si:
Victoria's Secret a lansat parfumul Bombshell Magic, împreună cu o nouă gamă de produse
Victoria's Secret a lansat parfumul Bombshell Magic, împreună cu o nouă gamă de produse

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Distribuitorul Aquila, care deține produsele congelate Gradena și Yachtis, se extinde în retail și lansează noi branduri