Lectură de 4 minute

16 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Decathlon lansează proiectul RO Bike Valley și vrea să producă 1,5 milioane de biciclete anual, în România

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Decathlon lansează RO Bike Valley, un proiect în care va produce 1,5 milioane de biciclete în România, pentru vânzarea locală și export. Retailerul sportiv va investi în dezvoltarea produselor și a serviciilor conexe de utilizare a bicicletelei, prelungirea duratei de viață, reparația și reciclarea acesteia și va lansa un program de antreprenoriat dedicat turismului sportiv.

Odată cu lansarea RO Bike Valley, Decathlon anunță primele inițiative: un parteneriat strategic cu Fundația Comunitară Timișoara, sponsorizarea evenimentelor de ciclism, un program de donații de biciclete și primul program de antreprenoriat în turism și sport.

RO Bike Valley creează o comunitate de parteneri, alături de care să contribuie la dezvoltarea circulară a întregului lanț economic și social de producție, folosire, reciclare a bicicletelor, precum și creșterea accesului, infrastructurii și unor comunități prietenoase cu ciclismul.

Viziunea economiei circulare este surprinsă în cei patru piloni ai programului RO Bike Valley, care urmăresc impactul economic și social al utilizării bicicletelor.

Primul pilon este partea de producție. RO Bike Valley își are sediul la Timișoara, în una dintre cele mai extinse unități de producție de biciclete din Europa, care urmează să fie lansată în toamna anului 2021. Fabrica partenerului Sport Mechanical Workshop va concentra toată activitatea de producție de biciclete a Decathlon în România, cu o investiție care depășește 30 de milioane de euro, având în plan producția a peste 1,5 milioane de biciclete anual, pentru România și Europa.

În prezent, activitatea fabricii presupune asamblarea finală a bicicletelor, din componente și materii prime importate în principal din diverse părți ale lumii.

Decathlon extinde serviciul Throcathlon

RO Bike Valley vrea să crească producția locală pe întregul ciclu de viață al bicicletei: de la producția locală de componente și materii prime, la dezvoltarea produselor și serviciilor conexe de utilizare, prelungire a duratei de viață, reparație și reciclare a bicicletelor.

O serie de inițiative vor fi implementate sau extinse direct de către Decathlon, printre care serviciul de reparații sau buyback, Trocathlon, însă RO Bike Valley își propune să atragă parteneri și antreprenori alături de care să dezvolte lanțul economic local.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Pentru pilonul doi, RO Bike Valley investește în dezvoltarea industriei prin susținerea directă și prin consolidarea unor parteneriate intersectoriale pentru ciclism. Inițiativele se vor concentra pe infrastructură, comunități, antreprenoriat, educație și, mai ales, pe colaborările cu actorii locali, pentru a sprijini idei și proiecte care răspund filosofiei RO Bike Valley.

Prima inițiativă de dezvoltare RO Bike Valley este lansarea, la Reșița, a unui program de antreprenoriat dedicat turismului sportiv. Programul este dezvoltat alături de Primăria Municipiului Reșița și se adresează exclusiv locuitorilor din zonă, care vor putea câștiga, în urma programului, grant-uri pentru a-și lansa sau extinde ideea de afaceri, precum și posibilitatea de a intra în colaborare cu RO Bike Valley și partenerii din comunitate. Programul va fi lansat în următoarele trei luni.

Decathlon va investi în creșterea accesului la biciclete

Perspectiva economică este completată de cea socială, surprinsă în pilonii acces și comunitate ai programului RO Bike Valley, prin care Decathlon va investi în creșterea accesului la biciclete pentru tot mai mulți români, dezvoltarea know-how-ului în domeniul ciclismului, încurajarea practicării ciclismului și dezvoltarea unor comunități prietenoase cu bicicletele.

Odată cu lansarea programului, Decathlon anunță și semnarea unui parteneriat cu Fundația Comunitară Timișoara, pentru a dezvolta Fondul RO Bike Valley, dedicat proiectelor care încurajează și îmbunătățesc experiența practicării ciclismului în Timiș.

De asemenea, RO Bike Valley se va alătura evenimentelor locale dedicate ciclismului și dă start unui proiect special prin care transformă kilometrii colectați în cadrul competițiilor sponsorizate, în biciclete donate pentru comunitățile în care copiii nu au acces facil în drumul către școală.

Bicicletele vor fi donate la începutul anului școlar 2021-2022, iar comunitățile vor fi selectate alături de partenerii RO Bike Valley și clienții Decathlon.

Primele evenimente susținute de RO Bike Valley sunt:

Decathlon, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive, deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1500 de colaboratori în 2021.

Magazinele Decathlon includ produse aparținând mărcilor proprii, precum: Quechua, Btwin, Domyos, Nabaiji și altor mărci internaționale. Începând cu 2005, Decathlon colaborează cu mai mulți producători industriali, fabricând astfel chiar în România produse marcă proprie pentru drumeții montane, trekking și escaladă (încălțăminte), dar și pentru ciclism (articole textile și biciclete pentru adulți și copii), vândute în întreaga Europă cu eticheta" Fabricat în România".

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Decathlon lansează proiectul RO Bike Valley și vrea să producă 1,5 milioane de biciclete anual, în România