Lectură de 4 minute

28 Oct 2020 - Știri și Noutăți

De Black Friday start-up-ul LogTech Postis oferă retailerilor acces gratuit la tehnologiile pentru optimizarea proceselor de distribuție și livrare

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Postis, primul start-up LogTech din România, oferă acces gratuit de Black Friday la tehnologiile sale, venind astfel în sprijinul retailerilor și jucătorilor din piața de e-commerce, care în această perioadă au de gestionat volume mult mai mari de comenzi online.

Astfel, orice client nou care alege să-și optimizeze procesele de logistică și livrare prin intermediul Platformei Postis va avea acces gratuit, pe întreaga durată a lunii noiembrie, la toate tehnologiile oferite, indiferent de sistemele integrate, numărul de soluții de livrare și volumul de livrări procesate.

În acest fel, Platforma Postis își propune să contribuie la creșterea calității și performanței serviciilor de livrare, optimizarea costurilor de transport, reducerea timpului de livrare, îmbunătățirea managementului retururilor și la creșterea satisfacției clienților pe toată durata campaniei de Black Friday.

„În acest an, Black Friday are loc într-un context de două ori mai dificil pentru retaileri. Pandemia a pus o presiune foarte mare asupra activității acestora, mulți dintre ei lucrează la foc continuu încă din martie-aprilie, fiind nevoiți să se adapteze extrem de rapid la noua realitate, cu eforturi uriașe umane și logistice. Din experiența clienților noștri din anii anteriori, știm că acum provocările vor fi și mai mari. Pentru că se concentrează să asigure cele mai bune servicii clienților lor, de cele mai multe ori retailerii uită că și ei sunt, la rândul lor, clienți. Noi nu uităm, de aceea vrem să-i ajutăm să traverseze cu succes această perioadă aglomerată și să se pregătească pentru oportunitățile de dezvoltare care vor urma. Postis are tehnologia, resursele, experiența și know-how-ul IT, de logistică și de transport, cu rezultate dovedite în cei 3 ani de activitate, pentru a le oferi comercianților acces la clienți acolo unde se află aceștia, procese optimizate, vizibilitate și control de-a lungul întregului lanț valoric”, a declarat Mircea Stan, CEO Postis.

Cele mai frecvente probleme cu care se confruntă retailerii de Black Friday

Printre problemele pe care retailerii trebuie să le depășească de Black Friday sunt:

  • Resurse de bandă, procesare și storage limitate pentru magazinele online - din această cauză, multe site-uri/platforme e-commerce nu reușesc să facă față numărului mare de accesări și lansări de comenzi;
  • Lipsa stocurilor – apar situații frecvente în care stocurile dintr-o locație sunt epuizate fără a exista posibilitatea de redirecționare din alte depozite sau magazine;
  • Întârzieri mari în livrare, care apar din cauza lipsei unui management automat al stocurilor din depozit și de optimizare a proceselor de fulfillment (picking, packing, printare AWB, pregătire de livrare);
  • Colaborarea cu un singur curier – un retailer mai mic, cu volume reduse, devine captiv;
  • Comenzi simultane pentru același produs de la mai mulți retaileri - în special de Black Friday, mulți clienți compară prețurile de pe mai multe site-uri pentru același produs și comandă simultan de la mai mulți retaileri, cu plata la livrare;
  • Volume mari de retururi post-campanie, care pot bloca parțial activitatea în depozitul retailerului. Un retailer mare are nevoie și de 1 lună și jumătate pentru a reintroduce în stoc coletele returnate.

Pandemia a determinat schimbări importante în comportamentul de consum, care vor deveni pe termen lung ceva obișnuit: preferința mai mare pentru achizițiile online, plata cu cardul, diversificarea opțiunilor de livrare ca timp sau ca destinație.

Așteptările clienților sunt mai mari, de aceea, pentru a traversa cu brio perioada de Black Friday, un retailer trebuie să se concentreze asupra următoarelor aspecte din zona logistică și de livrare: diversificarea soluțiilor de livrare (astfel încât să nu depindă de unul sau doi curieri), creșterea performanței în procesele de fulfillment, eliminarea timpilor morți și a proceselor manuale, automatizarea proceselor de alocare optimă a comenzilor către curieri, scăderea timpului de livrare și livrarea în intervalul de timp promis, diversificarea metodelor de livrare și plată, posibilitatea de ajustare dinamică a stocurilor, vizibilitate permanentă, trasabilitatea livrărilor și transparență. Retailerii pot interveni prompt în cazul în care apar probleme și pot preveni posibilele nemulțumiri ale clienților (prin informarea permanentă asupra statusului de livrare și anticiparea reclamațiilor și apelurilor în call center)

„Platforma Postis ajută retailerii să țină costurile sub control, să-și îmbunătățească cash-flow-ul și să-și eficientizeze și automatizeze toate procesele de care au nevoie, rapid și ușor. Mai mult decât atât, au acces la Comunitatea Postis, o comunitate deschisă de clienți și parteneri dezvoltată în jurul platformei noastre, în care clienții învață unii de la alții și, împreună, dezvoltăm noi funcționalități, care ne permit să creștem continuu performanța și calitatea proceselor de supply-chain pentru întreaga industrie”, adaugă Mircea Stan.

Citeste si:
Gebrüder Weiss va crește numărul de vehicule electrice până la finalul anului 22024
Gebrüder Weiss va crește numărul de vehicule electrice până la finalul anului 22024

Lansată comercial în urmă cu 3 ani, Platforma Postis integrează toți furnizorii semnificativi de servicii de distribuție și livrare și selectează în mod automat cea mai bună opțiune de transport, utilizând algoritmi de învățare și predicție, dar și cel mai mare set de date de supply-chain disponibil în piață.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  De Black Friday start-up-ul LogTech Postis oferă retailerilor acces gratuit la tehnologiile pentru optimizarea proceselor de distribuție și livrare