Lectură de 4 minute

29 Sep 2020 - Știri și Noutăți

Cum dublezi vânzările și îți crești traficul cu 50%: Republica BIO

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Optimized, agenÈ›ie românească specializată în campanii PPC (Pay-Per-Click) pentru e-commerce, prezintă instrumentele È™i strategia prin care magazinele îÈ™i pot consolida prezenÈ›a în online. În cazul de față este vorba de magazinul online Republica BIO, cu care colaborează din octombrie 2018. Pentru aceÈ™tia, în aproape doi ani traficul a crescut cu 50%, iar vânzările s-au dublat.

În prezent, Republica BIO a ajuns la un coÈ™ mediu cu peste 20% mai mare în 2020 față de 2019. Cei mai mulÈ›i clienÈ›i sunt femei între 25 È™i 44 de ani, din zona urbană, utilizatoare de telefoane cu Android È™i care au ca interese un stil de viață sănătos, produse alimentare de calitate È™i wellness.

Strategia dezvoltată de Optimized pentru portofoliul de produse pus la dispoziție de Republica BIO a presupus mai mulși pași:

  • consolidarea prezenÈ›ei pe platforme ca Facebook È™i Google;
  • atragerea traficului de tip top of funnel;
  • derularea campaniilor de tip Dynamic Remarketing, care au ajutat în creÈ™terea ratei de conversie.

Succesul înregistrat în 2020 a fost susÈ›inut È™i de introducerea de noi produse în ofertă, optimizările realizate la nivelul platformei online a Republica BIO, dar È™i de calitatea serviciilor oferite. Focusul a fost, încă de la debutul colaborării, pe produsele proprii, cum ar fi mierea crudă, suplimentele nutritive, sau pulberile funcÈ›ionale È™i ingredientele de calitate. Pentru fiecare categorie Optimized a dezvoltat È™i derulat campanii specifice, cu mesaje adaptate în funcÈ›ie de tipul de audiență la care erau expuse È™i au fost comunicate foarte clar beneficiile È™i ce anume fac aceste produse speciale.

„Studiul DESI 2020 arată că în România doar 10% dintre firme vând online. Acesta este, în cazul nostru, un indicator excelent ca să vedem cât potenÈ›ial de creÈ™tere există în zona de e-commerce. Deocamdată, nu putem spune că nu mai există loc pe piață È™i că toate niÈ™ele au fost acoperite. AÈ™a cum am văzut cu Republica BIO, românii sunt tot mai atenÈ›i la ce consumă È™i de unde cumpără È™i au grijă de starea lor de bine. Important e să ajungă la ei mesajul, iar acesta a fost primul gând de la care am pornit. Ce am observat È™i în cazul Republica BIO, dar È™i din relaÈ›ia cu ceilalÈ›i parteneri ai Optimized, e că reÈ›eta succesului nu poate exista fără aceÈ™ti piloni: o soluÈ›ie pentru nevoia consumatorului, diferenÈ›iere prin calitatea serviciilor, prezență puternică pe platformele de promovare cu investiÈ›ie în marketing È™i suportul unei agenÈ›ii cu expertiză PPC în e-commerce, È™i investiÈ›ia în brand ca oamenii să-i afle povestea”, a declarat Mădălina Stănescu, fondatoare Optimized.

Mecanismele prin care comercianÈ›ii online îÈ™i pot creÈ™te afacerea

Colaborarea Optimized cu Republica BIO a presupus implicare la nivel de strategie È™i administrare a canalelor de tip pay per click, cum ar fi Google, Facebook sau Instagram. AcÈ›iunile derulate până în prezent au pornit de la o analiză a site-ului, a concurenÈ›ei È™i a strategiei PPC pentru dezvoltarea uneia noi, adaptată ofertei, clienÈ›ilor È™i poziÈ›iei în piață.

În cei doi ani, Optimized a creat un framework pentru a genera interes pentru acest tip de produse È™i a aduce pe site publicul vizat cu ajutorul campaniilor de căutare în Google È™i campaniilor de display în Facebook È™i Google È™i prin videouri în YouTube. În prezent, estimarea este că vânzările vor fi cel puÈ›in duble față de aceeaÈ™i perioadă din 2019 în a doua parte a anului È™i va fi menÈ›inută creÈ™terea de 50% a traficului.

În cazul Republica BIO, o miză importantă a fost prezenÈ›a în Search pe Google, unde există deja intenÈ›ia de cumpărare din partea clienÈ›ilor. Aceasta a fost completată de o analiză a punctelor critice în parcursul unui utilizator, de la stadiul de entuziast până la stadiul de client.

Citeste si:
CEO-ul Burberry, concediat din cauza prăbușirii vânzărilor. Promisese că va dubla cifra de afaceri
CEO-ul Burberry, concediat din cauza prăbușirii vânzărilor. Promisese că va dubla cifra de afaceri

În cazul Facebook, scopul a fost ajungerea la publicul potrivit, analizând interesele pe care le are acesta, comunitățile din care face parte, dar È™i obiceiurile de consum. Prin strategia PPC propusă de Optimized, Republica BIO a putut să ajungă la multiplicatorul propus pentru vânzări.

„Noi ne-am dorit încă de la început să le fim alături clienÈ›ilor noÈ™tri cu cele mai bune produse, care să le susÈ›inută stilul de viață È™i alegerile sănătoase. Am observat È™i ne bucură că tot mai mulÈ›i români sunt mai atenÈ›i la ce consumă, iar asta ne motivează È™i pe noi să È›inem pasul cu cerinÈ›ele lor È™i chiar să-i surprindem cu produse noi lansate în portofoliul nostru. Colaborarea cu Optimized ne-a ajutat să ajungem la aceia care nu ne cunoÈ™teau, dar È™i să-i ajutăm pe toÈ›i ceilalÈ›i interesaÈ›i de produse bio să găsească uÈ™or ceea ce caută. Rezultatele înregistrate până acum ne determină È™i ne dă încredere că ce-am pornit din pasiune poate fi de un real ajutor atât de multor oameni”, a declarat Ciprian Stancu, fondator Republica BIO.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Cum dublezi vânzările È™i îți creÈ™ti traficul cu 50%: Republica BIO