Lectură de 3 minute

26 Feb 2021 - Știri și Noutăți

Care sunt tendințele care vor defini online-ul în 2021, pe fondul digitalizării accelerate

Angela Alexandru

Agenția five elements digital face o analiză a industriei SEO, ce s-a întâmplat în 2020 și care sunt previziunile pentru dezvoltare în 2021. Conform agenției, accentul în acest an va fi mai mult ca niciodată pe calitatea conținutului și va fi prioritizat domeniul web adaptat dispozitivelor mobile.

În 2020, comerțul online a cunoscut cea mai mare creștere din ultimul deceniu pe măsură ce tot mai mulți oameni au recurs la acest canal pentru cumpărături de uz general sau orientate către work from home.

Agenția five elements digital menționează că, în 2020, pe fondul digitalizării accelerate, au debutat și și-au consolidat prezența în online atât companii aflate la început de drum în acest mediu, cât și companii cu istoric. Cele din urmă au sesizat o creștere a concurenței și și-au orientat resursele către protejarea sau mărirea cotei de piață. Totodată, consumatorii au început să folosească mai mult și mai conștient acest canal și segmente noi de utilizatori au devenit consumatori activi pe online. Astfel, SEO a devenit un canal mai atractiv și profitabil, estimându-se o creștere cu până la 50% pe zona SEO.

„Ne așteptăm ca tendința din 2020 să continue, deoarece vedem foarte multă activitate în acest sens și cererea este mult mai mare decât anul trecut, chiar și înainte de pandemie. Și dacă ne uităm doar la datele din ianuarie și februarie, bugetele sunt, de asemenea, în creștere, iar clienții sunt înclinați să le mărească. Pe baza datelor pe care le avem în acest moment le recomandăm companiilor să țină pasul cu schimbările de ordin tehnic și să se axeze mai mult ca niciodată pe calitate, expertiză și credibilitate, după cum observăm și din cerințele Google. Content marketingul va fi, în continuare, o unealtă importantă. Nu în ultimul rând, cele mai multe elemente de ordin SEO rămân la fel. Este importantă mai ales creșterea autorității, unde tot calitatea devine mai importantă”, a declarat Steffen Heringhaus, fondator five elements digital.

Schimbările importante din online în 2021

Agenția five elements trece în revistă schimbările notabile.

Citeste si:
Alexandrion Group lansează în România Grande Couronne, un single malt scotch whisky, disponibil în ediție limitată

Din martie, Google implementează strategia „mobile first and content parity”, iar indexarea va fi realizată aproape exclusiv prin versiunea pentru mobil a domeniului. Astfel, conținutul pentru dispozitive mobile trebuie să fie la fel ca pe desktop. Reducerea acestuia între versiunea tradițională și cea mobilă este acum penalizată. Conținutul neindexat prin versiunea mobilă nu va fi evidențiat la viitoare căutări ale utilizatorilor. Scăderea în lista de rezultate se traduce direct într-o pierdere pentru business.

Totodată, din luna mai, noul framework Core Web Vitals pentru uzabilitate și încărcare rapidă va înlocui vechiul concept “pagespeed”. Concret, această abordare încearcă să răspundă la trei întrebări: Cât de rapid se încarcă pagina? Cât de stabilă este? Cât de mult durează până când ea este interactivă? Astfel, standardele de uzabilitate o să fie mai ridicate pentru ca experiența de utilizare să fie mai bună.

Nu în ultimul rând, în 2021, vorbim de date structurate. Pe scurt, vor fi afișate reducerile față de prețul mediu măsurat de-a lungul timpului deja în pagina de rezultate. În general, datele structurate, adică informații extra care sunt previzualizate în pagina de rezultate precum dată, preț, în stoc etc., sunt în plină dezvoltare. Pe măsură ce va fi implementată va transforma pagina cu rezultate din Google și într-o unealtă de price research și va limita impactul reclamelor cu reduceri false (exemplu: 30% discount, deși, în realitate, prețul a fost la nivelul respectiv în majoritatea timpului).

five elements digital este agenție de SEO și performance marketing, care se adresează în special companiilor medii și mari, corporațiilor, dar si startup-urilor sau tuturor companiilor care au target ambițios de creștere.

Citeste si:
Retailerul online de modă Asos anunță rezultate surprinzătoare în contextul pandemiei: creștere de 2,3 mld. de euro în ultimele șase luni

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Care sunt tendințele care vor defini online-ul în 2021, pe fondul digitalizării accelerate