Lectură de 6 minute

15 Mai 2024 - Știri și Noutăți

Cristina Botgros, Director de Excelență Comercială Bergenbier: Consumatorul pune mare accent pe calitate, într-un raport corect calitate-preț

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Caraiman își construiește rapid notorietatea în rândul consumatorilor de bere, la doar o lună de la lansare. Cristina Botgros, Directorul de Excelență Comercială Bergenbier, a vorbit despre dinamica pieței berii în România, dar și despre noile lansări pe care compania le-a pregătit pentru anul 2024.

Sursa foto: Bergenbier

  • Industria berii în România continuă să fie extrem de competitivă. Cum reușește Bergenbier să se diferențieze de concurență?

Într-adevăr, industria berii este una extrem de competitivă în România, un domeniu efervescent și dinamic. Consumatorii români sunt mereu în căutare de gusturi noi, chiar dacă sunt loiali unui anume brand. Își doresc să aibă opțiuni când vine vorba de sortimentele de bere, dar caută și good value for money. Practic, aici a fost cheia în ceea ce ne privește pe noi, Bergenbier, am ascultat nevoile consumatorilor, tendințele din piață și am construit de-a lungul timpului un portofoliu puternic, care să acopere armonios toate momentele de consum. De la Bergenbier, berea prieteniei și a suporterilor, Beck’s, berea muzicii care nu se oprește niciodată, Stella Artois și Staropramen, până la Fresh 0.0% unde fiecare aromă vine cu o bucurie în pahar ori cel mai nou brand, Caraiman, o bere a echilibrului.

Așadar, consumatorul pune mare accent pe calitate, pe produse care să se ridice la standardul dorit, într-un raport corect calitate-preț, iar acesta va rămâne unul dintre obiectivele noastre centrale la nivelul întregului portofoliu de branduri.

  • Noul membru al familiei Bergenbier, Caraiman, pare că a venit cu o strategie de marketing bine definită. Ce se află în spatele Caraiman?

În spatele noului produs se află foarte multe luni de muncă, de atenție pentru fiecare detaliu în parte, pornind cu rețeta, planurile de producție, comerciale, de marketing ori distribuție. Se află o echipă extrem de unită și de motivată, însoțită de resursele potrivite pentru a susține o lansare de succes! Ne bucurăm să vedem că am reușit primul pas, să ne lansăm cu succes în piață, să fim primiți de clienți și consumatori cu entuziasm, curiozitate si foarte mult interes. Mai departe, ce înseamnă brandul Caraiman? În primul rând echilibru. Am făcut o serie de studii despre nevoile consumatorilor înainte să lansăm noua marcă și a reieșit o dorință a acestora de a se bucura de pauze, de un ritm de viață mai puțin intens. Și astfel, am construit Caraiman în direcția echilibrului, pornind de la identitatea vizuală și strategia de comunicare. Diferențierea brandului vine chiar din slogan: gust echilibrat, numai bun să-ți tragi sufletul.

Așadar, în spatele brandului Caraiman se află, înainte de orice, o echipă extrem de motivată, bine pregătită, planuri riguros dezvoltate și o motivație puternică: să ne consolidăm poziția în segmentul core. Iar cu toate aceste ingrediente de partea noastră, am toată încrederea că vom reuși să ne atingem obiectivul.

  • Spuneați mai sus că în ultimii ani consumatorul român alege calitatea atunci când vine vorba de bere. Există un trend în preferințele consumatorilor de băuturi alcoolice sau non-alcoolice?

Într-adevăr, în ultimii ani a crescut cererea din segmentul non-alcoolic și a mixurilor de bere și suc. Noi am abordat această tendință din timp, am lansat brand-ul Fresh 0.0%, o poveste de succes care de la an la an aduce creșteri relevante în segment. Avem deja patru arome, ultima din portofoliu este lansată chiar de curând, rodie și grapefruit roșu, bucurându-se de o comunicare integrată, inclusiv printr-un TVC dedicat. Dacă ar fi să ne uităm și la gusturile preferate ale consumatorilor din acest segment, în primii ani am văzut că se căutau cele clasice, lămâie, portocală. Însă vedem schimbări ale preferințelor, consumatorii se îndreaptă și spre gusturi mai îndrăznețe, iar noua aromă se aliniază foarte bine cu aceste tendințe.

Dacă ne uităm la portofoliul non-alcoolic Bergenbier, acesta este unul diversificat, avem 9 sortimente pe care le oferim consumatorilor care nu vor sau nu pot să consume alcool. Acoperim, așadar, într-o manieră echilibrată și printr-un portofoliu variat, nevoi și momente de consum specifice din acest segment. Concluzionând, diversificarea portofoliului non-alcoolic și promovarea consumului responsabil reprezintă un pilon de bază al strategiei noastre de sustenabilitate.

  • Planeta, Oamenii și Consumul responsabil – cei trei piloni care stau la baza Bergenbier. Care este strategia de sustenabilitate a companiei?

Strategia noastră de sustenabilitate este aceeași, ne bazăm pe cei trei piloni și urmărim să ne reducem amprenta de carbon de la an la an. Anul acesta vom lansa al cincilea raport de sustenabilitate care evidențiază toate proiectele de sustenabilitate pe care noi, la Bergenbier S.A., le facem. Ne vom axa în continuare pe programe de reducere a emisiilor de carbon, de valorificare a resurselor pe care le folosim în producție, pe proiecte care să susțină activ comunitățile din care facem parte.

Citeste si:
Tuborg își extinde gama de produse cu Tuborg ICE, o bere cu conținut scăzut de alcool
Tuborg își extinde gama de produse cu Tuborg ICE, o bere cu conținut scăzut de alcool
  • Ce așteptări aveți de la 2024?

Considerăm că avem toate premisele necesare: o echipă ambițioasă, un portofoliu puternic, branduri iubite de consumatori, parteneriate puternice, care să ne susțină în atingerea obiectivelor strategice clar definite la nivel de organizație. Vom continua să dezvoltăm parteneriate sustenabile, să păstrăm în prim plan nevoile clienților și ale consumatorilor noștri, precum și să ne bucurăm împreună de proiectele frumoase pe care le avem deja pregătite. Prietenii știu de ce!

Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondată în 1994, iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier S.A. este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională. Bergenbier S.A. acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Caraiman, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum și berea albă germană nefiltrată Frazinskaner. De asemenea, compania are în portofoliu și variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois și Staropramen.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Cristina Botgros, Director de Excelență Comercială Bergenbier: Consumatorul pune mare accent pe calitate, într-un raport corect calitate-preț