Lectură de 5 minute

11 Mar 2024 - Știri și Noutăți

Comerțul online ar putea genera până la 5 milioane de tone de deșeuri din carton până în 2030

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Cinci milioane de tone de ambalaje din hârtie și carton, în valoare de până la 1 miliard de Euro, ar putea fi introduse în fluxurile de reciclare până în 2030, dacă ratele de reciclare a acestor materiale în Europa vor crește și mai mult, până la 90%.  

În 2020, 63% din hârtie și carton au fost reciclate în România, față de o medie europeană de 82%. Hârtia și cartonul sunt deja cele mai frecvent reciclate materiale din Europa, dar există un potențial clar pentru rezultate și mai bune pentru companii, oameni și planetă.

Dacă rata de reciclare a ambalajelor din hârtie și carton din Europa ar crește cu doar 9%, încă 5 milioane de tone de material ar putea ajunge anual în fluxurile de reciclare, ceea ce ar însemna o valoare adăugată de până la 1 miliard de Euro. Aceasta este una dintre concluziile celui mai nou studiu realizat de DS Smith, compania producătoare de ambalaje sustenabile.

Ratele de reciclare a hârtiei și a cartonului au fost în scădere în ultimii cinci ani, atingând o medie de 81% în Europa în 2022. Raportul DS Smith prezintă acțiuni clare care pot contribui la creșterea în continuare a ratei la 90%, astfel încât economia circulară în jurul a ceea ce este deja cel mai reciclat material din Europa să își poată atinge potențialul maxim.

Planul de acțiune vine în contextul în care creșterea comerțului electronic aduce cu sine un consum mai mare de ambalaje, noile date estimând că țările UE vor genera 39 de milioane de tone de ambalaje din hârtie și carton în fiecare an până în 2030.

Raportul DS Smith, Wasted Paper: O cale către o reciclare mai bună, arată, de asemenea, că ratele de reciclare au nevoie de un impuls deosebit în rândul tinerilor. Mai puțin de doi din trei (62%) europeni cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani (62%) reciclează aproape toată hârtia și cartonul, în comparație cu aproape 9 din 10 (88%) europeni de peste 65 de ani. Acest lucru se poate datora lipsei de înțelegere și de încredere în acest proces, deoarece mai puțin de două treimi (62%) din membri generației Z cred că ceea ce pun în coșul lor de gunoi este reciclat corect de către autorități, în comparație cu peste șapte din zece (72%) dintre persoanele de peste 65 de ani.

În România, peste 90% dintre respondenți spun că doresc să recicleze mai mult ambalajele de hârtie și carton din gospodărie, dar doar 70% consideră că dispun de mijloacele necesare pentru a recicla cât mai mult. În același timp, peste 78% spun că s-au făcut progrese semnificative, iar acum este mai ușor să reciclezi hârtia și cartonul decât era în urmă cu 5 ani.

Dacă ne uităm la diferențele dintre generații, puțin peste 52% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani reciclează cea mai mare parte a hârtiei și cartonului pe care îl folosesc, în timp ce 70,3% dintre respondenții cu vârste de peste 65 de ani susțin că fac același lucru.

Citeste si:
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an 

România, al zecelea producător de deșeuri de hârtie din Europa

România este al zecelea producător de deșeuri de hârtie și carton din Europa și se află pe locul 29 din 30 de națiuni europene în ceea ce privește reciclarea. În 2020, 63% din hârtie și carton au fost reciclate în România, față de o medie europeană de 82%, iar DS Smith preconizează că acest procent ar putea scădea la 43% până în 2030.

Pentru a profita de această oportunitate și pentru a crește și mai mult ratele de reciclare, DS Smith face apel la legiuitorii europeni, naționali și locali să se unească și să pună în aplicare patru recomandări cheie:

  • Să legifereze pentru a impune separarea la sursă la domiciliu, ceea ce înseamnă că hârtia și cartonul sunt separate de alte materiale de către consumatori în casele lor și în coșurile de gunoi;
  • Introducerea unor sisteme de reciclare coerente la nivel național și în cadrul autorităților locale;
  • Standardizarea etichetelor de reciclare și stimularea educației consumatorilor;
  • Oferirea unei legislații clare pentru a oferi întreprinderilor încrederea necesară pentru a investi în reciclare.



DS Smith este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de ambalaje din carton ondulat, fiind, de asemenea, activ în domeniul reciclării și al producției de hârtie. Compania joacă un rol semnificativ în lanțul valoric din diverse sectoare, inclusiv comerțul electronic, FMCG și industrial. Cu sediul central la Londra și cotată la FTSE 100, DS Smith își desfășoară activitatea în 34 de țări și are aproximativ 34.000 de angajați. Compania este un partener strategic al Fundației Ellen MacArthur. Bazele companiei au fost puse în anii 1940, când familia Smith a început o afacere specializată în fabricarea de cutii.

În România, DS Smith deține un centru de coordonare a operațiunilor de reciclare în București, două depozite de reciclare în Ștefănești și Cluj-Napoca, o fabrică de hârtie în Zărnești, două unități de producție de ambalaje în Ghimbav și Timișoara și trei centre de servicii, în Pitești, Timișoara și Otopeni, județul Ilfov, unde lucrează în total 650 de angajați.

White Space Strategy este o firmă globală de consultanță strategică cu sediul în Marea Britanie. Își sprijină clienții prin abordarea celor mai strategice probleme ale acestora prin cercetare primară și analiză de date. Printre activități se numără analiza pieței, identificarea oportunităților, elaborarea de propuneri, identificarea partenerilor și strategii de piață. .

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Comerțul online ar putea genera până la 5 milioane de tone de deșeuri din carton până în 2030