Lectură de 2 minute

23 Jun 2020 - Știri și Noutăți

Consumul de fructe de mare a crescut cu 30% în perioada de izolare față de aceeași perioadă din 2019

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

PiaÈ›a locală de peÈ™te de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieÈ›ei de peÈ™te. Segmentul de acvacultură se află, înaintea declanșării pandemiei COVID-19, într-un proces de creÈ™tere, de aproximativ 3-4% pe an. Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, în mai puÈ›in de zece ani, dacă se păstrează acelaÈ™i ritm pentru peÈ™tele de cultură, acesta va depăși ca pondere peÈ™tele sălbatic, potrivit unui comunicat de presă.

În perioada de izolare È™i imediat după relaxarea restricÈ›iilor, tendinÈ›a observată la nivelul portofoliului Alfredo Seafood a fost de creÈ™tere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC. Astfel, în intervalul martie – iunie, vânzările de creveÈ›i s-au majorat cu 30% față de aceeaÈ™i perioadă din 2019.

„În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creÈ™tere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveÈ›ilor. S-a gătit mai mult acasă È™i observ că a crescut interesul românilor pentru reÈ›etele mediteraneene, pe bază de creveÈ›i, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate È™i, probabil, È™i al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.

„DirecÈ›ia actuală pe care merge piaÈ›a, atât în România cât È™i la nivel internaÈ›ional, este de majorare a ponderii peÈ™telui È™i a fructelor de mare de crescătorie. În ultimii cinci ani, segmentul de peÈ™te de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de peÈ™te sau de fructe de mare, iau un mare avânt pe piață È™i nu pentru că nu ar mai fi aceeaÈ™i cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane È™i mări sunt în scădere", a adăugat fondatorul Alfredo Seafood.

PeÈ™tele de acvacultură certificat ASC are o pondere de doar 10% din acest segment al pieÈ›ei de peÈ™te, pentru că procesul de obÈ›inere al atestărilor de către companiile importatoare, distribuitoare È™i procesatoare este unul destul de complicat, criteriile fiind foarte stricte. De asemenea, costurile de vânzare ale produselor certificate ASC sunt mai mari cu circa 10% - 20% față de cele convenÈ›ionale.

Alfredo Seafood este una dintre mărcile din România, sub a cărei denumire sunt importate ÅŸi distribuite produse din peÅŸte ÅŸi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu ÅŸi lansat în anul 2013.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Consumul de fructe de mare a crescut cu 30% în perioada de izolare față de aceeaÈ™i perioadă din 2019