Lectură de 4 minute

19 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Comerțul online românesc crește cu 15% față de 2020, înregistrând un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Comerțul online românesc va crește anul acesta cu aproximativ 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la aproximativ 6,5 miliarde de euro generate de vânzările online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut, potrivit estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători din industrie.

Cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet, la care dacă s-ar adăuga și serviciile digitale sau plata facturilor la utilități, aceasta ar ajunge la aproximativ opt miliarde de euro, conform estimărilor PayU. Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei, iar această evoluție a adus un număr foarte mare de români care au comandat online pentru prima oară.

Aproximativ 20% dintre români au comandat pentru prima dată online după debutul pandemiei, iar 85% dintre cei care cumpără online au extins gama de produse cumpărate prin internet cu cel puțin o categorie nouă, potrivit unui studiu realizat de Nielsen Norman Group la începutul anului.

Românii au mai multă încredere în magazinele online

Încrederea românilor în magazinele online a crescut semnificativ de la 32% în 2020 la 41% anul acesta, semn că shopping-ul online devine o metodă uzuală de a face cumpărături, potrivit studiului “International eComm Pulse 2021” realizat de iSense Solutions pentru GPeC.

Gradul de încredere al românilor în magazinele online este mult mai mare decât în țări vecine precum Bulgaria (24%), Serbia (23%) sau Croația (23%), fapt care determină tot mai multe business-uri să migreze către online și poziționează România drept țară de interes pentru companiile internaționale care își extind prezența online în regiune.

Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce românesc, comportamentul de consum online al românilor, factorii care influențează decizia de cumpărare, categoriile de produse trending, importanța livrării rapide și a multiplelor opțiuni de livrare etc. vor fi prezentate la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, un eveniment de e-commerce și digital marketing.

“Sectorul de e-commerce din România continuă să crească, tot mai mulți consumatori alegând conveniența asigurată de cumpărăturile online. Nu suntem încă o piață matură ținând cont că ponderea cumpărăturilor online din total retail se situează în jurul a 10 procente, dar potențialul de creștere este uriaș.

Mă bucur să dezbatem toate aceste cifre și oportunități în cadrul GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie alături de invitați precum Iulian Stanciu (eMAG) sau Andrei Cânda (iSense Solutions). Peste 30 de speakeri internaționali și români vor fi prezenți la GPeC SUMMIT 1-2 noiembrie abordând cele mai importante subiecte în E-Commerce și Marketing Online pentru a avea un magazin online de succes”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Produsele de bricolaj reprezintă categoria de produse cu cea mai mare creștere în comerțul online din acest an, cu 20% peste anul trecut, potrivit cercetării iSense.

În ceea ce privește metoda de plată pentru cumpărăturile online, plata ramburs (cash la livrare) rămâne, în continuare, metoda de plată preferată a românilor, dar trend-ul este în scădere comparativ cu anii trecuți, doar 56% din cumpărătorii online alegând această metodă de plată comparativ cu peste 80% cât se înregistra în 2018.

GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie: ce este esențial în e-commerce și digital marketing

Pe lângă radiografia actuală a pieței românești de comerț electronic, în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie vor fi dezbătute cele mai importante subiecte dedicate celor care activează în e-commerce și marketing online.

Evenimentul debutează cu cinci cursuri intensive care se vor desfășura exclusiv online, pe 1 Noiembrie:

  • Strategia de Marketing în Social Media

  • Google Analytics

  • Marketing Online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads

  • Sfaturi practice de User Experience și Optimizarea Conversiilor despre cum să ai un magazin online de succes

  • SEO - ghid practic pentru E-Commerce

Conferința GPeC SUMMIT din 2 Noiembrie aduce cinci speakeri internaționali de top:

  • Joe Pulizzi (Autor și Expert în Content Marketing)

  • Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)

  • Karl Gilis (Expert în Optimizarea Ratei de Conversie)

  • Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)

  • Ton Wesseling (Expert în A/B Testing și Optimizarea Conversiilor)

Acestora li se vor alătura profesioniști din digitalul autohton într-un eveniment de două zile dedicat industriei e-commerce și digital marketing.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Comerțul online românesc crește cu 15% față de 2020, înregistrând un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei