Lectură de 5 minute

04 Jun 2021 - Știri și Noutăți

Coletăria.ro vrea să dezvolte rețeaua cu 600-800 de puncte pick-up, anul acesta și să deschidă două noi depozite în Oradea și București

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Grupul Packeta, care deține cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, din care face parte Coletăria.ro, a înregistrat în primul trimestru al anului o cifră de afaceri record, de 43 de milioane de euro, în creștere cu 163% față de aceeași perioadă a anului trecut. Coletăria.ro și-a propus dezvoltarea rețelei din România cu 600 – 800 de puncte pick-up și deschiderea a două noi depozite, în Oradea și București.

În acest interval, numărul de colete expediate a ajuns la 16,9 milioane, în creștere cu 158% față de anul trecut. Și numărul de puncte pick-up s-a majorat cu aproape 1.000 de unități, în primele trei luni ale anului 2021, ajungând, în total, la peste 7.200 (dintre care 4.933, în Republica Cehă). În 2020, Packeta a înregistrat venituri de 98 de milioane de euro.

CITEȘTE despre Record de cumpărături de peste granițe: volumul de colete livrate din UE către România a ajuns la cel mai ridicat nivel.

„Toate piețele unde este activ grupul Packeta au contribuit semnificativ la rezultatele record ale companiei. Am crescut în Germania, Ungaria, Polonia, Slovacia și, desigur, în România. Segmentul de livrare a coletelor între persoane fizice și lansarea noului tip de puncte contactless de distribuie a coletelor, complet automatizate - lockerele Z-Box, au contribuit în mod semnificativ la creșterea din primul trimestru. În prezent, pregătim mai multe proiecte noi pentru clienții noștri pe segmentul de livrare de colete, dar și în zona serviciilor virtuale de comerț online”, spune Simona Kijonková, fondatorul Zásilkovna și CEO al Packeta Group.

Extinderea punctelor de pick-up în România

Pentru anul în curs, Coletăria.ro și-a propus dezvoltarea rețelei din România cu 600 – 800 de puncte pick-up. Atingerea acestui obiectiv depinde, într-o mare măsură, de situația sanitară, de măsurile impuse de autorități etc., referitoare la pandemia de COVID-19. În prezent, rețeaua de puncte pick-up ale Coletăria.ro are o acoperire națională în toate orașele reședință de județ și suntem bine reprezentați în orașele cu peste 30.000 de locuitori”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Coletăria.ro.

Lockerele Z-Box - puncte contactless de distribuie a coletelor, complet automatizate, alimentate de panouri solare și controlate prin intermediul aplicației mobile, au fost lansate la sfârșitul lunii septembrie a anului trecut în Republica Cehă, ținta fiind de peste 500 de lockere Z-Box instalate în Republica Cehă și Slovacia până la finalul lunii mai, urmând să fie instalate, în perioada următoare, și în România.

La sfârșitul anului 2021, numărul total de lockere Z-Box instalate va ajunge la câteva mii, creștere asigurată de extinderea locațiilor din Republica Cehă, Slovacia și, de asemenea, de lansarea în alte țări din Europa Centrală și de Est.

Grupul Packeta vizează pentru 2021 o cifră de afaceri de 204 milioane de euro și 70 de milioane de colete expediate, cu o valoare totală a acestora estimată la aproximativ 3 miliarde de euro. De asemenea, compania estimează creșterea numărului de puncte pick-up la 9.000 (5.000 în Republica Cehă).

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Creșterea numărului total de depozite va corespunde planurilor de dezvoltare a întregului grup. Vor exista, în total, 43 de depozite cu o suprafață totală de 100.000 de metri pătrați. În strategia de dezvoltare pe noi piețe, Packeta se va concentra asupra Orientului Mijlociu, unde livrează în prezent colete către Emiratele Arabe Unite. Până la sfârșitul anului, planifică să lanseze servicii către încă alte 8 țări din această regiune.

Planurile Coletăria.ro pentru piața din România

Coletăria.ro continuă investițiile începute în anul 2020 pe piața din România pentru dezvoltarea afacerii, operațiunile din România urcând ca importanță în regiune, pe fondul rezultatelor obținute anul trecut.

Investițiile sunt direcționate către deschiderea a două noi depozite de câte 4.000 de metri pătrați fiecare, la Oradea și la București. În prezent, Coletăria.ro operează două depozite în România: unul la București, hub regional, ce permite livrări directe de colete în România, Bulgaria, și Grecia, cu un timp de livrare estimat între 24 până la 72 de ore și unul la Oradea, amplasat în apropierea vămii Borș, la granița cu Ungaria pentru a facilita magazinelor online din UE transmiterea rapidă a coletelor în și din România. Totodată este un hub foarte important pentru magazinele online din vestul României, care pot trimite mai rapid coletele atât în țară, cât și în afară.

De asemenea, vor fi continuate investițiile începute anul trecut în dezvoltarea logistică, în echipamentele tehnice și de manipulare a coletelor, în dezvoltarea platformei, în creșterea efectivului de personal angajat, în crearea de noi linii directe de transport internațional, în integrări tehnice, în dezvoltarea rețelei de puncte pick-up și în creșterea flotei interne de transport.

Coletăria.ro este o platformă logistică și oferă magazinelor online și soluția clasică de livrare a coletelor la domiciliu. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, Ucraina, Federația Rusă, SUA, Elveția și Liechtenstein. Compania a intrat pe piața din România în urmă cu doi ani.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Coletăria.ro vrea să dezvolte rețeaua cu 600-800 de puncte pick-up, anul acesta și să deschidă două noi depozite în Oradea și București